Címlap

Videók
EN
Change language to English

Ettünk, másztunk, visszamennénk - ilyen volt az Enyém a Balaton!

A Balatonról - Cikkek

2016. július 29., péntek — We Love Balaton

Ugyan még van egy teljes hónap az idei nyárból, lassan véget ér a MasterCarddal közösen indított Enyém a Balaton! tesztsorozatunk, amelyben mindent elkövettünk, hogy leteszteljük a tópart legjobb helyeit. Csúsztunk, másztunk, hajtottunk, nyaltunk és haraptunk, hogy megmutassuk, hova érdemes tényleg elmenni a Balaton környékén. Ebben az összefoglaló cikkben gyűjtöttük össze a legjobb élményeinket.

Teszteltünk éttermeket

Fotó: Kőrösi Tamás - We Love Balaton

Rengeteg új étterem nyílt az északi parton a szezon előtt, el is mentünk kipróbálni őket, és megnyaltuk a tíz ujjunkat, sokszor. Ettünk pazar pástétomot Zánkán, haláli hamburgert Balatonfüreden, de jártunk a Neked Főztem és a Paletta második egységeiben és két bisztróban is, ahol egyfelől szép a kilátás, másfelől zománcfazékban adják a resztelt májat. Mielőtt idelinkelnénk a vonatkozó cikket, érdemes ide is kattintani, mert bejártuk Köveskál legmenőbb éttermeit is, hogy ott is mindenki megtalálja a maga helyét, legyen az háziasabb vagy fine dining jellegű étel.

Hat új helyet sodort partra az újhullám – Északi parti étteremteszt

Teszteltünk borokat

Fotó: Sebestyén Blanka - We Love Balaton

Laposáékat lassan önállóan is lehetne tesztelni, annyira szerteágazó a családi pincészet és a család tevékenysége, de ezúttal a Friss becenevű boruk miatt borítottuk majdnem fel az asztalt. Na nem a felháborodástól, hanem azért, mert az idei bortesztünket sikerült megnyerniük vele. Többféle bort is kóstoltunk, északit és délit egyaránt, és maximum az árat sokalltuk egy-két palacknál, az ízre  egyszer sem volt panasz. Még nem késő kiülni a nyaraló teraszára, és pattintani egy üveg bort, íme a mi javaslataink:

Még a palackból is a tavasz folyik - borteszt

Teszteltünk piacot

Fotó: Heim Alexandra - We Love Balaton

Liliomkert Piac

8283 Káptalantóti, Liliomkert
Liliomkert Piac a facebookon
Részletek

A Nagy Balatoni Vihar utáni őszies napokban jutottunk el a káptalantóti piacra, ami sokak szerint már túl van a fénykorán, rátelepedett egy gagyibb piac is, de azért még mindig lehet olyanokat kóstolni és vásárolni itt, amiket máshol nem. Bevettük hát magunkat a kofák és őstermelők hősi világába, és ismét megnyaltuk mind a tíz ujjunkat. Beletúrtunk az isteni tökmagkrémbe, ettünk mennyei sajtokat, és leöblítettük finom házi szörpökkel. És még sorolhatnánk, szóval ez a piac egy mustsee, főleg ha nincs strandidő.

Mennyi a chilis tökmagkrém a cukkinis-kecskesajtos rozskenyérrel? - piacteszt

Teszteltük az eső áztatta Keszthelyt

Fotó: Kőrösi Tamás - We Love Balaton

Arra is fel kellett készülnünk, mi van, ha esni fog az eső a Balatonnál. A nyugati medencében lévőknek ezért összeraktunk egy keszthelyi túlélőcsomagot a városból, aminek a múzeumai sosem alszanak. A szakadó esőben is szuperul éreztük magunkat a felújított Amazon Házban, a vasútmániások és kitömöttállat-rajongók mekkájában, a Vadászati Múzeumban és Történeti Vasútmodell-kiállításon, aztán ízesen falatoztunk a már említett új Palettában, hogy végül Hévíz talán legjobb kávézó-cukrászdájában, a Macchiato Caffében zárjuk a napot. Érdemes utánunk csinálni a sormintát.

Tényleg egész nap zuhogni fog? - a Keszthelyi Esőprogram Teszt

Teszteltünk bringás és gyalogos túraútvonalakat

Fotó: Kőrösi Tamás - We Love Balaton

Mozogni sem árt a sok evés-ivás mellett, ezért mi is bringára pattantunk (Herbie-t a garázsban hagyva), és bebarangoltuk a Káli-medencét. Merthogy itt a gasztronómiai élmények mellett bőven találni természeti kikapcsolódást is, bicajjal pedig eljuthatunk jó minőségű utakon mindegyik községbe (de a Balaton környékén hatalmasakat túrázhatunk lábon is, amiről szintén írtunk cikket). És érdemes is, mert Kékkúton ihatunk a forrásból, Mindszentkállán kiülhetünk egy bambira a Káli Kapocs teraszára, Köveskálon pedig falatozhatunk egy nagyot, hogy aztán leereszkedjünk Zánkára fürdeni.

Ahol nem lehet rossz irányba menni - Káli-medencei bringateszt

Teszteltünk kilátókat

Fotó: Sebestyén Blanka - We Love Balaton

Fel kell másznod, aztán leesik az állad - hirdettük nagy szavakkal a címben azt, hogy a balatoni kilátók milyen egyedülálló látványt nyújtanak. Szép lassan meglátogattuk az összeset, hogy aztán megbizonyosodjunk róla, nem véletlen nyaral errefelé minden évben milliónyi magyar, meg pár ezer német, cseh, holland, lengyel, dán és belga. Még az alacsonyabb, déli parti tornyokból és panorámapontokról is egészen hihetetlen a kilátás, sok helyről pedig szinte a teljes Balatont belátni. Csak ne lenne ott Tihany, ami ezt mindig megakadályozza.

Fel kell másznod ide, hogy leessen az állad – Nagy balatoni kilátóteszt

Teszteltünk gokartot

Fotó: Kőrösi Tamás - We Love Balaton

Ha már mindenféle járműbe és mindenféle kalandba beleültünk, ideje volt a tó környékén található gokartokból is szemezgetni. Több pálya is működik a Balatonnál, mi a keleti medence környékén néztük meg azokat, amik egyáltalán szerepelni akartak. Találtunk pici és egyszerű, viacoloron működő pályát és egész szuper, kanyarokkal tűzdelt, technikás versenyhelyszínt is. Jogsi nélküli tesztelőinket is elkapta a gokartláz, miközben akinek volt vezetői engedélye a csapatból, az rekordközeli köröket futott.

Itt még jogosítvány nélkül is száguldozhatsz - Gokartteszt

Teszteltünk extrém helyeket

Fotó: Heim Alexandra - We Love Balaton

Érdemes megemlékezni pár egy helyszínes durvulásról is. Azért használjuk ezt a szörnyű szlenget, mert pár tesztünkön kifejezetten oda kellett tenni magunkat. Ilyen volt, amikor Gyenesdiáson kalandparkot teszteltünk, vagy amikor fenékbe lövettük magunkat a fűzfőgyártelepi paintball-pályán. Mivel kalandparkból sok van, paintballpályából pedig kevés, ezt emelnénk ki. Pláne, hogy Fűzfőn csodás, aránylag hűs erdei környezetben lövöldözhetjük a festékgolyókat.

A lövészárok és a deszkafedezék sem ment meg a süvítő golyóktól - paintballteszt

Ez a cikk a MasterCard® és a We Love Balaton közös, Enyém a Balaton! kampányának részeként készült el.

Lájkold a cikket, és mondd el róla a véleményed!