Címlap

Rovatok

Toplista

Bréking

Programok

Videók
EN
Change language to English
Ez a cikk több mint 1 éve frissült, elképzelhető, hogy a benne szereplő információk elavultak.

Kevesebb vonat jár az északi parton: így köszönti a nyarat a MÁV

A Balatonról - Cikkek

2016. június 7., kedd — We Love Balaton

Jövő hétvégén jön a nyári menetrend, ami fura módon járatcsökkenést hoz északra. A hvg.hu szerint spórolni akar a MÁV.

„A 2016. évi nyári menetrendi időszakban – 2016. június 18-tól 2016. augusztus 28-ig – Székesfehérvár állomás átépítése miatt a Balatont érintő vasútvonalakon vágányzári menetrend lesz érvényben” – olvasható a MÁV menetrendjének honlapján. Mivel a megváltozott járatokat folyamatosan töltik fel a rendszerbe, így a MÁV kéri az utasoktól, hogy közvetlenül az utazás előtt is tájékozódjanak.

Jelenleg elég ijesztő helyzetet látunk, mert a jelenleg feltöltött menetrend alapján június 17-én még négy közvetlen vonattal (és több, mint húsz) egy átszállásos lehetőséggel juthatunk el a fővárosból Balatonfüredre,  viszont június 19-én, vasárnap Balatonfüredről mindössze két közvetlen vonat indul Budapestre. Az átszállásos lehetőségek közül pedig egy olyan sincs, ami ne indulna lehetetlenül korán, vagy ne lenne értelmezhetetlenül hosszú a menetidő.

UPDATE: A hír megjelenése után nem sokkal a MÁV közleményt küldött nekünk, miszerint „a teljes és végleges nyári menetrend várhatóan június 10-étől tekinthető meg.”

Fotó: Máthé Zoltán - MTI

Tény, hogy addig még kerülhetnek a menetrendben új vonatok, de a MÁV akkor is drasztikus járatcsökkentésre készül: hétköznap csak 10 Füred felé közlekedő vonat lesz a korábbi 14 helyett, a hétvégére pedig csak 15 marad a megszokott 20-ból. Akarattyának, Kenesének és Fűzfőnek hétköznap héttel, hétvégén pedig öttel kevesebb vonattal kell beérnie, néhány település pedig hétköznap fővárosi kapcsolat nélkül marad.

Fotó: Wikimedia Commons

Először a hvg.hu írt a témáról cikket, saját forrásuk szerint a MÁV 31 korszerű Desiro motorvonatából 18-ra az északi part helyett az esztergomi vonalon lesz szükség. Az Esztergom felé nem használt maradék 13 Desiro is el tudná látni a feladatot, de a "nem kielégítő karbantartás" miatt egy átlagos napon 25-nél több ritkán üzemképes. A dízelvonatok közül egyedül a Desiro vonatok képesek a 120 km/h-s sebességre, ezért a Balatonnál az sem megoldás, hogy a vonatokat más szerelvényekkel pótolják, mert nem tudnák tartani a menetrendet.

Saját forrásukra hivatkozva azt írják, hogy a ritkítással a MÁV elsősorban pénzt szeretne spórolni, ugyanakkor azt is megjegyzik, hogy ezzel egész nyáron kb. 50 millió forintot takarítanak meg, ami "államvasúti szinten nem nagy összeg".

Fotó: Jászai Csaba - MTI

A hvg.hu cikke olyan pazarló megoldásokról is ír, mint a kieső szerelvények, amelyek ugyan elindulnak Füredről, de Fehérváron visszafordulnak – a fordulók között annyi időt várva, hogy ezalatt kis híján fel is érhetnének a fővárosig. Olyan vonat is lesz, amely órákig mozdulatlanul vár majd az éppen felújítás alatt álló fehérvári állomáson, de akad egy olyan szerelvény is, amelyik utasok nélkül megy a fővárosig, hogy onnan utasokat szállítson visszafelé.

Lájkold a cikket, és mondd el róla a véleményed!