Újraindul a balatoni hajózás, a Hajózási Zrt. közleménye pedig azt is büszkén hirdeti, hogy a jegyárak nem emelkedtek. És ez még nem minden: az 1846-ban vízre tett Kisfaludy gőzhajó pontos mása is elindul május elsejétől. A séta- és rendezvényhajót nem csak a korhű klónozás teszi különlegessé, hanem az is, hogy ez lesz a Balaton egyetlen úszó múzeumhajója is.

Április 4-én indul be a menetrend szerinti személyhajózás a Balatonon. Egyelőre még csak a Siófok-Balatonfüred–Tihany, valamint a Fonyód–Badacsony útvonalon lehet utazni, május 1-től viszont a Balatonboglár-Révfülöp vonalon is beindul a személyszállító hajós forgalom, május 23-ától pedig a Balatonföldvár-Tihany Rév közötti járat is közlekedik.

Idei újdonságként a főszezonban naponta lehet utazni Badacsony és Szigliget között. A Szántód és Tihany között ingázó kompok május 21-ig óránként, utána pedig 40 percenként indulnak, de azt ígérik, hogy szükség esetén idén is sűrítik a járatokat.

Mi viszont már május elejét várjuk, amikor végre elindul a Kisfaludy gőzhajó pontos mása. Az eredetileg 1846-ban épült hajót két éve, Szegeden kezdték el megépíteni, majd utána hozták át Siófokra, ahol tavaly még képeket is lőttünk az építkezésről.

A hajót korabeli dokumentumok, képek és makettek alapján tervezték újra. 1846-ban a Kisfaludy volt a tó első lapátkerekes gőzhajója, Balatonfüred és Keszthely, Balatonkenese, illetve Alsóörs között szállított utasokat.

A gőzhajót most 120 millió forintos EU-s támogatás segítségével építtették újra. Az eredeti gőzös (ma már dízel- és villanymotorral működtetve) pontos mása 26 méter hosszú, 9 méter széles és közel hetven tonnát nyom, az oldalán található lapátkerekek pedig az ígéretek szerint forogni is fognak.

Belül, az 50 négyzetméteres szalonteremben pedig nem csak a 19. századi hajózásról lehet többet megtudni, hanem, ahogyan Széchenyiék idején is volt, egy könyvtár is helyet kap. Az eredetihez hasonlóan, a mai Kisfaludy ugyancsak Füredről indul az egy-két órás sétahajóutakra.