A tervek szerint 2018 nyarára a teljes dél-balatoni vonal megújul, és most kiírták az első tendert az északi vasútvonal korszerűsítésére is.

A Szabadbattyán-Tapolca-Keszthely vasútvonal korszerűsítésének és villamosításának az első ütemére azok tehetnek ajánlatot a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. felhívása szerint, akinek az előző lezárt három üzleti évben a felsővezeték-építési és/vagy vasútépítési és/vagy kiegészítő építési munkákból származó nettó árbevétele elérte a 16 milliárd forintot.

A munka a villamosításon és az áramellátáson kívül magában foglalja a váltók fűtését, 60 kilométer optikai kábel lefektetését, az összevont vasúti üzemirányítási rendszer telepítését, továbbá 8 állomáson a felsővezeték energia távvezérlésének létesítését. Az ajánlatok értékelésénél 50-50 súlyszámmal szerepel a minőség és az ár, a beadási határidő február 7.

Az északi vonal villamosításával jelentősen csökkenne a menetidő – Budapest Déli pályaudvar és Balatonfüred között körülbelül egy óra negyven percre –, mivel Székesfehérváron nem lenne szükség a vontatójármű cseréjére, mozdonyos vonatoknál ezt a szerepet Balatonfüred venné át.