Szabadbattyántól Balatonfüredig elektromos mozdonyok járhatnak 2021 tavaszától. Addig is sok vonatpótlás lesz, de a 2020-as nyári szezonban járni fognak a vonatok.

Sokáig tartott, mire eldőlt, milyen forrásból mekkora szeletet és milyen tartalommal újítsanak fel az északi parti vasútvonalból, de végre eljutottunk odáig, hogy az uniós finanszírozású (23 milliárd forintos) projekt gyakorlati megvalósítása is elkezdődik. Balatonfüred honlapján jelent meg a hír csütörtökön, hogy elkezdődtek a Szabadbattyán és Füred közötti villamosítási munkálatok. Az 55 kilométeres szakasz megújítása 2021 áprilisára fejeződhet be, ekkor indulhat meg a villamosított forgalom rajta.

A honlapon arról írnak, közel 50 éve nem volt a vonalon nagyobb korszerűsítés, pedig a hatalmas nyári forgalom indokolná. A projekt keretében 50 Hz-es 2×25 kV-os váltakozó áramú villamos felsővezetéki hálózatot építenek ki, valamint akadálymentesítik Polgárdi, Balatonkenese, Balatonfűzfő és Alsóörs állomásokat. Több helyen fölösleges állomási vágányokat is elbontanak, így Alsóörsön és Balatonalmádiban is. Előbbi állomáson felsővezetéki hálózat üzemeltetéséhez szükséges telephelyet és új járműtároló épületet is építenek a karbantartó járműveknek.

Lóczi Gábor, a projektet megvalósító konzorciumot vezető Vasútvill Kft. projektvezetője így fogalmazott: "A beruházásnak köszönhetően Magyarország egyik legnépszerűbb üdülőhelyének megközelíthetősége jelentősen javulni fog. 2021 tavaszától a villamosított szerelvények Budapestről immár nemcsak Székesfehérvárig, hanem egészen Balatonfüredig közlekednek majd. A villanyvonatok gyorsabb, kényelmesebb és környezetvédelmi szempontból is fenntarthatóbb alternatívát kínálnak majd a Balaton északi partjára utazóknak."