Képileg is rendkívüli év volt 2020, fotósaink megmutatják hát, lencséiken keresztül hogy nézett ki az idei balatoni esztendő.

Mint minden lap, mi is számot vetettünk az év végén, összeszedtük, mi jót láttunk, tettünk-vettünk, ettünk, ittunk, mutattunk, úgyhogy le is porolnánk egy hagyományt: jöjjenek a 2020-as év képei!

Felvezetésként még annyit, hogy fotósainknak se volt egyszerű dolguk 2020-ban, a Covid-őrület által átalakított év újféle megközelítéseket igényelt tőlük is. Korábban például eszünkbe se jutott volna olyat kérni fényképész kollégáinktól, hogy fotózzák le a kijárási tilalom által sújtott, tök üres üdülőrégiót. De a lenti képanyagból is látszik, idén mennyire előtérbe került a gyönyörű, lüktető-pulzáló balatoni táj, hisz sokkal többet kirándultunk mi is az elmaradó rendezvények és bezáró éttermek miatt.

Na, de ennyit erről, jöjjenek a képek kis felvezetésekkel és persze linkekkel, ha még több fénykép érdekelne valakit az adott fotóanyagból!

Az első képünket egy januári túránk szolgáltatta: az egyutcás Barnagról baktattunk fel a Pécsely feletti hegygerincre, ahol a rég lerombolt Zádorvár romja áll. Hideg volt, kemény mínuszok nappal is, a zúzmara pedig szürreális formákban fagyott rá a halott tájra.

TÖBB KÉPÉRT KATTINTS IDE!

Még egy téli túrát abszolváltunk 2020 elején, egy gyenge éjjeli havazás utáni napkeltét akartunk látni. Felcaplattunk hát egy másik várromhoz, a Csobánc tetejére. Az élmény is lenyűgöző volt, a fények is.

Fura látvány volt az első járványhullám idején, hogy a felpezsdülő tavasz és a húsvéti jó idő ellenére kongott az ürességtől minden turisztikai hotspot. Az önkormányzatok minden közösség teret lezártak, közterekre, strandokra, parkokra került képletesen lakat. Tihany így festett ekkor:

TÖBB KÉPÉRT KATTINS IDE!

A boglári Gömbkilátó is kongott az ürességtől a tavasz egy pontján. Pedig milyen szép panorámát nyújt!

Tavasszal körbenéztünk az újra éledező, a járvány első hullámából lassan kikecmergő Balatonon, és azt láttuk, a tó bizony idén is baromi szép lesz!

TÖBB KÉPÉRT KATTINTS IDE!

Nem volt túl erős a szél az idei, már 52. Kékszalag Nagydíjon sem, így fokozottan számított, ki tud jobb, szelesebb útvonalat találni. Ez végül az RSM2 nevű katamaránnak sikerült.

Az Ádánd határában az égnek meredő hetyei pusztatorony egy Árpád-házi templom (és egy település) utolsó megmaradt emléke. Mi egy szuper Sió-menti kerékpározás során jutottunk el ide, és nem találtunk más társaságot itt, csak a szelet magát.

Rengeteg patent étterembe és büfébe jutottunk el idén is, nagyon jókat ettünk és sok helyet tiszta szívvel tudtunk ajánlani nektek. Az egyik kedvencünk a füredi MÓR24 nevű, kvázi tapas-bár volt, ahol többek közt ilyen hummuszt fotóztunk és faltunk be.

TÖBB KÉPÉRT KATTINTS IDE!

Két júliusi túránkba került a Kő orra nevű szenzációs kilátópont (rendben: egy pad) meghódítása a Lesence-vidéken. Az első csúcstámadásunkat egy vihar húzta keresztbe, másodszor már nem kellett visszafordulni. De azért az első próbálkozáson is csinos képek születtek.

Fotósaink nagy igyekezettel derítették fel már harmadszorra is a Balaton környéki panorámautakat. Az alábbi kép valahol a Vöröstó-Nagyvázsony-Mencshely Bermuda-háromszögben készült, ahol mi is elvesztünk a Déli-Bakony naplementéjét bámulva.

Egy újabb inspiráló gasztrosztori volt a badacsonyi La Tène nevű cukrászdáé, ami ráadásul a településrész legkeményebb részére csempészte be a kifogástalan édességeit.

TÖBB KÉPÉRT KATTINTS IDE!

A pörgős nyár után egy (a lezárásokig) szintén pörgős ősz következett. Még véget sem ért a nyár, máris előszedtük a drótszamarakat és kipróbáltuk a Veszprém és Nagyvázsony közötti, hullámvasútra hajazó bringás útvonalat.

Ugyan a fesztiválszezon elmaradt idén, de végül a Művészetek Völgye szervezői úgy határoztak, pár hétvégén csinálnak némi minidzsemborit Kapolcson. Ezek lettek a Völgyhétvégék. A színházi előadások, kiállítások és performanszok mellett a zenészek is kitettek magukért Kapolcson! Ez a kép a megnyitón készült, a zenét és a látványt pedig a Dynamite Dudes szolgáltatta.

Ekkor jutottunk el az általában csak a Völgy idejére kinyitó szenzációs antikváriumba is, ahol a könyvek mellett MINDENT IS meg lehet venni.

TÖBB KÉPÉRT KATTINTS IDE!

Szép évfordulót ünnepelt a nagy megújulás alatt lévő balatonfenyvesi kisvasút. A 70. szülinapján egy kis konferenciával és tortával köszöntötték az egybegyűltek a községházán, majd zakatoltunk egyet vele oda-vissza.

Ősszel sok balatoni fotóst kértünk fel, küldje el nekünk legkedvesebb idei őszi képeit, de természetesen hazahúz a szívünk, saját fotósunkét tesszük ide. A többiért pedig...

Idén ősszel elkezdtük bejárni az Országos Kéktúra itteni kistestvérét, a Balaton-felvidéki Kéktúrát is. Badacsonytól Salföldig talpaltunk első körben, és meseszép őszi táj haladt el mellettünk.