A Vaszary Villában megtekinthető kiállítás Albrecht Dürer 82 fa- és rézmetszetét, valamint egy könyvét mutatja be a Szépművészeti Múzeum Dürer-kollekciójából. A nürnbergi festő-grafikus mind a fametszés, mind a rézmetszés területén újat alkotott, és vasmaratással is kísérletezett.

A kiállítás június 19-ig látogatható.

A tárlaton szerepelnek Dürer nagy hatású fametszet-sorozatai: az Apokalipszis (1498) 16 lapja, a Nagy Passió (1496-1510) 11 jelenete és a 20 lapos Mária élete (1502-1510) sorozat, a későbbi fameszetek közül pedig I. Miksa császár portréja (1519), az Orrszarvú (1515) és a Nagy diadalkocsi (1522). A humanista témák mellett a természet minél hívebb ábrázolásának lehetősége, a perspektíva, az anatómia és a színelmélet problémái is élénken foglalkoztatták.

A kiállítás az említett fametszetek mellett válogatást nyújt a művész legkiválóbb rézmetszeteiből is. Szerepel például az 1498-ban készült Herkules a válaszúton, az ugyanekkor metszett allegória, A tudós álma, a Szent Eustachius című, 1501 körüli nagyméretű kompozíció, a századfordulót követően készült Nemesis című rézmetszet, valamint az aránytani kutatások igazi kiteljesedését, az ideális női- és férfi alakot megtestesítő Ádám és Éva című lap (1504).

Rézmetszet œuvre-jének csúcsát az 1513-14-ben metszett három lapja: a Lovag, halál és az ördög, a Melencolia I és a Szent Jeromos a dolgozószobában képviseli. A rézmetsző véső bravúros használata és a különösen az első két kompozícióra jellemző többrétegű tartalom mesteri művészi kifejezése jellemzi a közel azonos formátumú három metszetet.

A tárlatot Dürer késői, mind fa- mind rézmetszet technikával készült portréi zárják, valamint néhány metszetmásolat, amelyek érzékeltetik a nürnbergi mester sikerét és a kortársakra, utódokra gyakorolt óriási hatását.