Nem tudjuk milyen közönség talált rá a maiutazas.hu kérdőívére, de egy kicsit a valóságtól elrugaszkodottnak tűnik, hogy a válaszadók 39 százaléka a nyaralás során minden nap sportol. Kérdés persze, hogy mit veszünk sportnak, mert tény, hogy a vízibiciklizés még mindig annyira népszerű (82 %), mint kb. húsz évvel ezelőtt. Az már jóval közelebb áll a valósághoz, hogy minden második ember készít selfie-t a Balatonnál, viszont a mostani trendek közül nem minden ért még el közvetlenül a tópartra.
Mert ennél a felmérésnél, ahol a válaszadók 59 százaléka járt is már idén a Balatonon az derül ki, hogy a gasztroforradalom olyan messze van a tóparttól, mint Putyin az idei Nobel-békedíjtól: az emberek pavlovi reflexét még mindig leginkább a palacsinta (80%), a kolbász (79%) és a hekk (73%) indítja be. Egyelőre. Ezen annyira nem lepődtünk meg, viszont a tény, hogy ennyi kiváló helyi pincészet kereszttüzében a Balatonra indulók között többen vágynak egy jó hideg csapolt sörre, mint egy pohár Léglire vagy Jásdira, az már a több mint furcsa kategóriába esik.
A levendulaszedésre (50%) és kertmoziban romantikázásra (42%) is szép számmal készülnek a balatonozók, de a bátrabbak a „gyereket csinálok” állítást is érvényesnek tartják magukra (11%). Az egyedül vagy baráti társasággal pihenni vágyók között sokan az igazi megtalálásának reményében utaznak idén (44%), és vannak, akik csak a kalandokat keresik egy-egy szép nyári emlék formájában egy vonzó idegennel (16%).