A kivitelező szerint az északi part egyik legkorszerűbb kikötője épül Alsóörsön, amit a tervek szerint jövő tavasszal adnak át. A 200 hajó befogadására alkalmas kikötőben lesz például hidraulikus sólyakocsi és kettős funkciójú vízkerengető rendszer is. Amilyen bonyolultan hangzanak ezeknek a szerkezeteknek a nevei, annyira hasznosak lehetnek a vitorlázók számára; mindjárt visszatérünk rá, hogy miért.
De előbb lássuk, hogy a kivitelező és a település vezetői szerint miért van szükség még egy kikötőre? Hiszen az elmúlt időszakban sorra épülnek az újabb és újabb balatoni kikötők. A nyaralók tiltakozása közepette épül a gigantikus méretű fenyvesi kikötő és vitorláskikötő lesz hamarosan Vonyarcvashegyen is. Az Alsóörs Marina kivitelezője mégis úgy gondolja, hogy hiány van a Balatonon olyan jól felszerelt, korszerű kikötőkből, mint amilyenre az alsóörsit tervezik, ráadásul az északi part kikötői különösen telítettek.
A több mint kétszáz hajót befogadni képes kikötőhöz egy tizenkét szobás szálloda és egy étterem is tartozik majd. De a kikötő igazi vonzerejét modern hajószerviz szolgáltatásai jelenthetik. A hajókat például egy olyan hidraulikus sólyakocsival mozgatják majd, amit most fognak először alkalmazni a Balatonon. A furcsa név egy olyan szerkezetet takar, ami a sólyatérről kiemeli a hajókat és elszállítja őket a szárazföldi tárolóhoz.
Ezenkívül egy kettős funkciójú vízkerengető rendszer segítségével non-stop vízen lehet tárolni a hajókat, még befagyott Balaton mellett is. A kivitelező azt ígéri, hogy ezzel jelentősen megnő a vitorlás szezon ideje. A másik újdonság a zárt rendszerű szennyvízürítés lehetősége. A kikötő biztosítja a hajóknak a szennyvíz kiszivattyúzásához szükséges infrastruktúrát és egy zárt befogadóedényt, ami lehetővé teszi, hogy környezetkímélő módon távolítsák el a hajókról a szennyvizet.
A kikötő part menti sávját a tervek szerint megnyitják a közforgalom előtt egy újonnan épülő hullámvédő mólóval együtt.