A helyieket is szeretnék bevonni az új turisztikai stratégia megalkotása során. Valaki ötletekkel segít, más két hektoliter borral.

A város turizmusának fellendítéséhez vártak ötleteket a siófoki ötletbörzén, ezúttal kifejezetten a lakosságtól - írja a sonline.hu. Az önkormányzat által megbízott Ferling Kft. Siófok 2020 elnevezésű turisztikai stratégiai tervébe olyan ötleteket vártak a helyiektől, amik valóban attrakciót, élményt jelentenek, hogy a város ne csak a nyár fővárosa legyen. A szezonalitás elűzésére meglepő ötletek is érkeztek.

Szlogenek terén, úgy néz ki, van még min gondolkodni, eddig kettő verzió tűnik elfogadhatónak: a Siófok, itt kezdődik a Balaton és a Ha hétvége, akkor Siófok. Főleg az utóbbiban találtak kivetnivalót a helyiek. Néhányan a feltételes módot kifogásolták, volt, aki pedig azt hiányolta, hogy a hétköznapok nem kerültek említésre. Felmerült egy fürdőházprojekt és egy hintó- és bormúzeum terve is. Volt, aki a Nagystrandra álmodott valamilyen attrakciót (mondjuk csúszdaparkot), de legtöbben a szórakozási lehetőségek, programok számát növelnék.

Egy borfesztivál rendezéséhez egy helyi gazda 2 hektoliter bort ajánlott fel, de felmerült az Aranykagyló folklórfesztivál újjáélesztésének terve is (ezt váltotta fel a Siófolk fesztivál két éve). A kis költségvetésű rendezvények terén minőségi javulásra, illetve egy füves rendezvényterületre is szükség lenne a helyiek szerint.