„A megszokott útvonalakról letérve forgattunk mocsárban, hegytetőn, víz mélyén, barlangban, hogy a Balatont és a környékét egy új szemszögből mutassuk be nektek. Egy olyan utazásra hívunk benneteket, ahol a geológia összeér a vadvilággal, a múlt a jelennel, és miközben egymást követik az évszakok, sok-sok millió év nyomai tárulnak a szemünk elé. A világ egyik legváltozatosabb tája, Magyarország egyik legszebb természeti kincse” - ezt írták ki az alkotók Facebook falukra még tavaly márciusban.
Az ismeretterjesztő munkájukért a napokban Tőkécki László-díjat érdemlő Mosonyi Szabolcs rendező-operatőr és állandó munkatársa, Bagladi Erika producer (aki olykor forgatókönyvíróként is közreműködik) a Vad Szigetköz és a Vad Kunság után egy újabb hihetetlenül szép dokumentumfilmet forgatott Vad Balaton címmel, a tó roppant gazdag élővilágáról. Míg előző természetfilmjeikben egy hód illetve egy sakálcsalád volt a főszereplő, a 2 és fél évig, 150 forgatási nappal készült moziban a Balaton négy, tavaszi, nyári, őszi és téli arcának megörökítése lebegett az alkotók szeme előtt.
Az Attenborough-n és Steve Irwinen felnőtt, jelenleg a sorozat negyedik részén dolgozó (Vad erdők, vad bércek, a hiúz nyomában) Mosonyi aláfestő zene nélkül (mint Pálfi György nagyszerű Hukkléjában) húzza el a nádast, hogy hol nyurga íbiszfélék "gólyalábazását", hol keszegre vadászó vidrákat, hol a befagyott Balaton utolsó szabad vízfelületén landoló récéket mutasson, esetleg pelyhes vándorsólyom fiókákat vagy vadmacska-családot lessen meg.