A BAHART és a Közlekedési Múzeum együttműködése révén százéves fotók kerültek elő az archívumból.
A régmúlt iránt érdeklődők számára fontos együttműködést kötött a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) a megújulás előtt álló KözlekedésiMúzeummal, aminek lényege, hogy utóbbi feldolgozza és hozzáférhetővé-kutathatóvá teszi a Bahart archívumát. Ennek keretében a napokban publikált is a múzeum pár régi fotót az erre a célra létrehozott aloldalon, amiken zömmel a két világháború közti időszak kikötőépítései, parti munkái és kapcsolódó életképei elevenednek meg, de akadnak régebbi csemegék is.
Fotó: MMKM_TEMGY_2019_1_1_1_1_74 - Magyar Műszaki És Közlekedési Múzeum/Balatoni Hajózási Zrt. (Kotróhajó Sólyázása, Partra Húzása)
Vitézy Dávid múzeumigazgató elmondta, „A BAHART fényképarchívumának feldolgozása révén egy olyan, eddig kevesek számára elérhető anyagot sikerült most közkinccsé tenni, amely nem csupán a kutatók számára lehet érdekes." Hozzátette, a múzeum egyik kiemelt feladatának tekinti, hogy a hazai vállalatokkal együttműködve megőrizze a hazai ipar- és közlekedéstörténet emlékeit.
Fotó: MMKM_TEMGY_2019_1_1_1_2_80 - Magyar Műszaki És Közlekedési Múzeum/Balatoni Hajózási Zrt. (Anyagelőkészítő Telep)
A BAHART és a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum idén kötött együttműködést a hajózási cég archívumának átadásáról, a fényképnegatívok felhasználásáról. Kilenc doboznyi fotó került a múzeumba, nagy része fénykép, sok fekete-fehér (üveg) negatív, de akad pár diapozitív is. Szerencsére a sok ezüst-nitrát negatívot kevés karcolás érte. Az anyagot a múzeum szakemberei több hónap aprólékos munkával dolgozták fel.
Fotó: MMKM_TEMGY_2019_1_1_1_21_15 - Magyar Műszaki És Közlekedési Múzeum/Balatoni Hajózási Zrt. (A Hermina-villa Jégtorlódásban)
Az anyag zöme 1930-40 között a Balatoni Kikötők Magyar Királyi Felügyelőségénél keletkezett, nagy részüket Kaáli Nagy Dezső kultúrmérnök, a Felügyelőség első vezetője maga készítette. A képek zöme mérnöki jellegű, a partépítési, vízmérnökségi munkákat, jégkárokat, a tó korabeli hangulatát örökítették meg.
Fotó: MMKM_TEMGY_2019_1_1_1_21_156 - Magyar Műszaki És Közlekedési Múzeum/Balatoni Hajózási Zrt. (Parti Villák Balatonvilágosnál)
A múzeum közleménye gyorsan végigszalad a BAHART történelmén is. 1912-ben állították fel a Felügyelőséget, amit a Balatoni Hajózási (Nemzeti) Vállalathoz csatoltak 1949-ben, ekkor ide került az archívum is. A vállalat aztán a Mahart része lett, majd 2001-ben önállósodott BAHART néven.
Fotó: MMKM_TEMGY_2019_1_1_1_22_9 - Magyar Műszaki És Közlekedési Múzeum/Balatoni Hajózási Zrt. (Megsüllyedt Lokomobil Vontatása)
Fotó: MMKM_TEMGY_2019_1_1_1_22_62 - Magyar Műszaki És Közlekedési Múzeum/Balatoni Hajózási Zrt. (Vízparti Villasor)
Fotó: MMKM_TEMGY_2019_1_1_1_22_101 - Magyar Műszaki És Közlekedési Múzeum/Balatoni Hajózási Zrt. (Szarvasmarhák Itatása A Balatonban)
Fotó: MMKM_TEMGY_2019_1_1_1_22_115 - Magyar Műszaki És Közlekedési Múzeum/Balatoni Hajózási Zrt. (Cölöpverés A Sió Szabályozásánál)
Fotó: MMKM_TEMGY_2019_1_1_1_22_120 - Magyar Műszaki És Közlekedési Múzeum/Balatoni Hajózási Zrt. (Siófoki Sólyatér Hidroplánokkal)
Fotó: MMKM_TEMGY_2019_1_1_1_21_161 - Magyar Műszaki És Közlekedési Múzeum/Balatoni Hajózási Zrt. (A Balaton Kotróhajó)
Fotó: MMKM_TEMGY_2019_1_1_1_22_10 - Magyar Műszaki És Közlekedési Múzeum/Balatoni Hajózási Zrt. (Jégi Halászat A Balatonon)
Fotó: MMKM_TEMGY_2019_1_1_1_22_329 - Magyar Műszaki És Közlekedési Múzeum/Balatoni Hajózási Zrt. (Motorcsónak Átszállítása A Balatonra)
Fotó: MMKM_TEMGY_2019_1_1_1_22_26 - Magyar Műszaki És Közlekedési Múzeum/Balatoni Hajózási Zrt. (A Révfülöpi Kikötő 1913 Körül)
Fotó: MMKM_TEMGY_2019_1_1_1_22_558 - Magyar Műszaki És Közlekedési Múzeum/Balatoni Hajózási Zrt. (Fürdőző Gyerekek És Mosóasszonyok)