Az ügyfél-elégedettség rendszeres mérésével redukálható az elvándorlás kockázata
Hogyha sikerül folyamatosan nyomonkövetned a partnerek elégedettségének szintjét, egyúttal a véleményükről szabadszavas visszajelzések is rendelkezésre állnak, akkor a megtartásukra is nagyobb esély nyílhat. Ennek pedig komoly jelentősége lesz a céged hosszú távon is profitábilis működését illetően.
Könnyebben megismerhetővé válnak a fejlesztendő területek
Hiába áll rendelkezésre értelmezhető mennyiségű erőforrásod a fejlesztésekre, hogyha azokat nem a megfelelő helyre összpontosítod. Az ügyfél-elégedettség mérés viszont segítséget nyújt abban, hogy megismerd a javításra és optimalizálásra szoruló területeket. Így tűpontos képed lesz a terméked vagy szolgáltatásod fejlesztésre váró területeiről, és komoly szintet léphetsz előre az általad biztosított ügyfélélmény színvonalában.
Az elégedett ügyfelek újabb potenciális vásárlókat csatornázhatnak be
Érdemes megtenned mindent annak érdekében, hogy az elégedett partnerek az interneten is adjanak feedbacket a termékeddel vagy szolgáltatásoddal kapcsolatos pozitív véleményükről. Merthogy az ilyen jellegű social proof bizalom erősítőként hat a többi potenciális ügyfélre, egyúttal tálcán szállítja az újabbnál újabb leadeket. Gyakorlatilag önműködővé, illetve erőlködéstől mentessé válik így a partnerek szerzése, komoly biztonságérzetet kölcsönözve a számodra a vállalkozás jövőjét illetően.
Amire fokozott figyelmet fordítasz, az előbb vagy utóbb növekedésnek indul
Amennyiben sikerül rendszeressé tenni az ügyfél-elégedettség mérést, az önmagában is katalizátorként képes hatni a szolgáltatásod színvonalának fejlődésére. Mivel rendszeresen állnak majd rendelkezésre adatok az elégedettség szintjéről, így előtted és a munkatársaid előtt tűpontos visszajelzések lesznek majd a legfontosabb mérő számokról. Látni fogjátok tehát, ha valamit jól csináltok, egyúttal arról is instant adatok állnak majd rendelkezésre, hogyha egy-egy területen sürgősen javításokat kell eszközölni.
A versenytársak a fasorban sem lesznek majd hozzátok képest
Minél előbb kezded el gyűjteni az ügyfelek elégedettségét, annál hamarabb válik az így kinyert adatokból értékes üzleti információ. Mindezt felhasználva ismerni fogod az ügyfelek megtartásához, valamint az új partnerek szerzéséhez vezető út fontosabb lépéseit. Ez pedig olyan versenyelőnyhöz juttat majd a területeden, amivel a versenytársak képtelenek lesznek lépést tartani.