„Itthon egymást érik a jobbnál jobb fesztiválok, azonban ahhoz, hogy megőrizzük régiós vezető pozíciónkat, mindig szükség van új ötletekre, friss látásmódra és jövőbe mutató fejlesztésekre”
„Itthon egymást érik a jobbnál jobb fesztiválok, azonban ahhoz, hogy megőrizzük régiós vezető pozíciónkat, mindig szükség van új ötletekre, friss látásmódra és jövőbe mutató fejlesztésekre”
– vallja Princzinger Péter, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány kuratóriumi elnöke. Lobenwein Norbert a
VOLT, a Balaton Sound, a Nagyon Balaton, a B my Lake és a Strand Fesztiválok
szervezője, a Sziget Szervezőiroda társtulajdonosa pedig azt hangsúlyozta a
CheckINN fesztivál ötletversenyének sajtótájékoztatóján, hogy ideje megvalósítani a
rég dédelgetett álmot és
négy évszakossá tenni a Balatont –
négy évszakossá tenni a Balatont –
mivel a Balaton a belföldi turizmus legnépszerűbb desztinációja, és a nyári hónapokban számos kulturális eseményt, fesztivált és programot találunk a tó körül. Egész más a helyzet azonban akkor, amikor elindul az iskola és hidegebbre fordul az idő. Pedig a Balaton ilyenkor is gyönyörű, és bár a tó környékén található vállalkozások egy része csak a nyári időszakra szakosodott, sokan várják azt, hogy tavasszal, ősszel és télen is legyen miért felkeresni a Balatont egy hosszú hétvégére vagy egy esemény apropóján.
A szervezők három
kategóriában várják az ötleteket: lehet pályázni a téli Balatont népszerűsítő
ötlettel, egy már meglévő fesztivál fejlesztésével kapcsolatos innovációval és
a helyi értékeket felvonultató kisebb, tematikus fesztivál ötletével. Az utóbbi két kategóriának nem kell feltétlenül kötődnie a Balatonhoz, de ha valaki továbbra is ebben a régióban gondolkozik, azt is szívesen fogadják a szervezők.
Ha már fesztivál, akkor tényleg érdemes elengedni a fantáziánkat, és nem csak a zenei rendezvényekre gondolni. Például mi már alig várjuk, hogy beszámolhassunk egy balatoni jeges fesztiválról vagy egy téli forralt boros mulatságról. De az ötletelést inkább rátok bíznánk, és arra biztatunk mindenkit, hogy értelmezze tágan, hogy mit is jelent a fesztivál.
Az ötletversenyre a felsőoktatásban részt vevő hallgatók pályázatait várják. A verseny két fordulóból áll, a hallgatóknak pedig 3 fős csapatokban van lehetőségük a fesztiválinnovációs ötletüket
benyújtani. Az első körben egy maximum 3 perc hosszúságú
„elevator pitch” videóval lehet jelentkezni, a csapat és az
ötlet rövid bemutatásával, amely alapján eldől, hogy az ötlet érdemes-e további
kidolgozásra és továbbjut-e a második fordulóba. A következő körben a továbbjutóknak egy komolyabb anyaggal kell
készülniük, a fesztivál pontos leírását, illetve részletesen kidolgozott üzleti
tervet kell benyújtaniuk. A második forduló minden egyes pályamunkáját a
CheckINN által felkért, a hazai fesztiválszervezésben jártas szakemberek fogják elbírálni.
A verseny nyertes csapatai kategóriánként hárommillió forint díjazásban részesülnek, és ha lehetőség van rá, illetve sikerül
szponzorokat találni, akkor a CheckINN szervezői és a verseny mentorai segíteni
fogják az ötlet megvalósítását.
A CheckINN fesztivál innovációs ötletverseny pályázati kiírását és a versennyel kapcsolatos részletes infókat ezen a linken találjátok.