Megnéztük, hogyan készülnek a Hester’s Life egészséget támogató reggelijei: a raktártól egészen a szigorú szabályok mentén működő üzem csomagológépéig végigkövettük a termékek megszületését, és persze a veszprémi alapítók történetét is meghallgattuk.
Fotó: Stiger Ádám
Így készül a müzli a Balaton mellett – A Hester's Life veszprémi üzemében jártunk
Nem találtak a boltok polcain kedvükre való reggelit, ezért készítettek sajátot – így kezdődött Porkoláb Eszter és Kráml Dávid szerelemprojektjének története, ami ma már egészen a Hester’s Life márka veszprémi üzeméig vitt minket. Itt készül ugyanis az a napi akár 20 ezer granola- és zabkásaporció, amely már nemcsak a hazai nagy- és kiskereskedéseket, bio- és delikát boltokat hódította meg, hanem a szomszédos régiókban, illetve az idei év óta a skandináv országokban is kapható.
Fotó: Stiger Ádám
„Missziónk, hogy olyan reggelit készítsünk a mindennapokra, amely nemcsak a reggelizés szokását népszerűsíti, de emellett támogatja a fenntartható és egészséges táplálkozást is”
– mondta Porkoláb Eszter alapító és márkanévadó (Eszter gyakori angol formája: Hester), aki dietetikus lévén saját maga kísérletezte ki – és teszi ezt mind a mai napig a termékfejlesztés érdekében – a márka granoláit és zabkásáit. Az alaphozzávalókat roppanós magvakkal, diófélékkel és liofilizált (fagyasztva szárított) gyümölcsökkel teszik még különlegesebbé, az ízesítés megoldása pedig külön bekezdést érdemel.
Porkoláb Eszter és Kráml Dávid
Fotó: Stiger Ádám
Cukor helyett
„Szeretnénk, hogy minél több emberhez eljusson az üzenetünk, miszerint a tudatos és egészséges táplálkozás oltárán nem szükséges feláldozni az ízeket és ételeink élvezeti értékét” – mondta Eszter. A hozzáadott cukor nélkül készülő termékeik ugyanis nem tartalmaznak sem glutént, sem tejet és szóját sem. Mi adja mégis az alapízvilágot? A már említett extra hozzávalókon kívül maga az ízesítés is – granola esetén – gyümölccsel, a zabkása esetén datolyaőrleménnyel történik. Utóbbinak használatát egyébként javasolják más ételek ízesítésére is, elhagyva ezzel nemcsak a cukrot, hanem a különböző pótló édesítőszereket is.
Fotó: Stiger Ádám
A márka célja tehát nemcsak a reggelifogyasztási szokások átformálása, hanem az alapétkezésbe is szeretnének bevinni egy tudatosabb szemléletet. Ennek érdekében indították podcastjüket is, amiben Eszter sportolókkal, orvosokkal és közéleti személyiségekkel beszélget a táplálkozás és az életmód színes témáit érintve.
Mixelj saját granolát!
A kezdetben családi és baráti erővel indult vállalkozás helye ma is az alapítók szülővárosa: Veszprém. A 800 négyzetméteres üzemben ottjártunkkor – hosszas előkészületek, tetőtől talpig beöltözés és fertőtlenítés után – megnézhettük, hogyan dolgozik az ország egyik legnagyobb, 32 fejes kombinációs automata csomagológépe, ami nem mellesleg magyar fejlesztésű technológiával működik. A granola- és müzliválogatások meglévő variáción kívül bárki leadhat egyedi, saját maga által mixelt rendelést is.
Fotó: Stiger Ádám
Fotó: Stiger Ádám
Ahol néhány éve még egy ember pakolta a zabbal teli nehéz zsákokat, ott ma már 24 ember dolgozik két műszakban.
Az induláskor folytatott küzdelmet és hozzáállást máig sem felejtették el: Dávid arról mesélt, bármilyen új dolgozót vesznek fel, legyen az HR-es vagy éppen grafikus, egy hetet mindannyian végig szoktak dolgozni az üzemben, hogy minden csapattag belelásson a folyamatokba, az elejétől a végéig. Büszkén osztották meg azt is, hogy már több termékük is viseli a nívós Great Taste címkét.
Fotó: Stiger Ádám
Fotó: Stiger Ádám
A dizájnermüzlitálaktól a mesés csomagolásig
Bár az alapanyagok java része külföldi beszállítótól érkezik (egyrészt az előfordulásuk, másrészt a minőséggel kapcsolatos magas elvárásaik miatt), szívesen támogatják a hazai dizájnereket úgy, hogy alkotási felületet adnak számukra akár csomagolásaikkal, akár kiegészítő termékeikkel.

Fotó: Hester's Life

Fotó: Hester's Life
Ilyen például a márka és Lakatos Ábel kerámiaművész kollaborációjából született, színezett porcelánból készült dizájnermüzlitál. De a Halisten Stúdióval is dolgoztak már: legutóbb a tavalyi téli csomagolásukon köszönt vissza meseszerű alkotásuk.
Még több infót a márkáról és a termékekről itt találhattok.