1/9
kőrös
Sok vita övezte tervezésekor és építesekor, de az autópályák nemzetközi szabványai és a terepadottságok miatt ez volt a legjobb megoldás (a két oldali alagútfúrás még költségesebb lett volna). 2004-ben kezdődtek a völgy két széléről az építkezések és 2007-ben fejeződtek be. Az M7-es autópálya hídjáról elképesztő a panoráma, de Kőröshegy környékét is örökre megváltoztatta. A számok is lélegzetelállítóak: 1872 méter hosszú, 88 méter magas, 17 nyílása van. A völgyhíddal együtt adták át a környező autópályaszakaszt is, ami amúgy egy 300 és egy 168 méteres viaduktot is tartalmaz.
5/9
Kánya
A Kis-Balaton egyik legérdekesebb építménye a - másfél kilométer hosszú, 100 méter széles, tanösvénnyel ellátott - Kányavári-szigetre vezető fa gyaloghíd. A három ívből álló, lépcsőkkel és szintkülönbségekkel tarkított hídról is jól megfigyelhető a vadvilág (a mozgáskorlátozottakat kis komp viszi át). A híd építésekor, a nyolcvanas évek közepén a technológia újnak számított itthon: ragasztott gerendákból tették össze a háromnyílású ívhidat.