A Balaton legelső gőzhajójából még a tervek sem maradtak meg. A Kisfaludy gőzös lapátkerekei nyártól mégis újra felpörögnek. A hajót egy makettből tervezték újra, és Balatonfüreden hamarosan bárki utazhat vele.

Siófokon, az M7-es autópálya Sió-csatorna feletti hídja mellett, a bevásárlóközpontok mögött, a szebb napokat is látott kiliti sólyán homokfújnak-hegesztenek egy elég nagy hajót. A kocsiból a hídon oldalra pillantva, vagy az alatta elfutó Sió-menti bicikliútról látszik a szürke hajótest ritka látványa.

A Balaton egyik "leg-leg" hajója, a Kisfaludy gőzös épül újra éppen Siófokon. Az eredeti Kisfaludy az első gőzhajó és az első "menetrend szerinti" hajójárat volt a Balatonon.

Az 1846-ban vízre tett ős-Kisfaludyt fából építették, majd 1869-ben vastestet kapott, de így is csak 1887-ig járta a Balatont. Azóta viszont még az erdeti terveinek is nyoma veszett. Így, mint a Jurassic Park dinoszauruszait, egy fennmaradt hajómakettből "klónozták" a Kisfaludy újjáépített mását.

Az új Kisfaludy testét Szegeden hegesztették össze. Az építést Alsóörsön fejezik be és Balatonfüreden fog szolgálatba állni idén nyáron. Ugyanott, ahol az eredetije. Amibe Angliából hozták a gőzgépet, és úgy rakták össze Balatonfüreden, hogy akkor még a hajógyár sem létezett. Viszont maga Széchenyi István gróf vágta a pezsgőt az oldalához 1846. szeptember 21-én, 55. születésnapján. Mármint a sajátjáén

A gőzgép sajnos hiányozni fog az új Kisfaludyból. Dízel- és villanymotorok hajtják, de a lapátkerekei ugyanúgy forognak majd, mint amikor Széchenyi grófot, a balatonfüredi mulatságokra vágyókat, vagy a 48-as szabadságharc hadifoglyait szállította a gőzhajó.

Az új Kisfaludyra száz fő fog felférni. Sétahajózás mellett rendezvényeknek is helyet ad majd. A belső terében pedig egy mini múzeumot is berendeznek, ami az ős-Kisfaludy korának hajóséletét mutatja be.

Az új Kisfaludy majdnem ugyanúgy fog kinézni, mint a régi, kisebb módosításokat leszámítva. Nem csak a hajó külseje kap korhű dekorációt, de a legénysége is korabeli öltözékben kormányozza majd a Kisfaludyt.

A hajót 42 tonna acélból építették újra. Az összeszerelt hajótestet teherautó hozta Szegedről a Sió csatornáig.

A Kisfaludyn kívül csak egy lapátkerekes gőzhajó (mása), a Keszhelyen horgonyzó Hableány jár a Balatonon. A Hableány eredetijével Széchenyi István fia, Széchenyi Ödön hajózott, a Dunától egészen Párizsig. Mindkét hajó a Balatoni Sétahajózási Kft. flottájába tartozik.