Sokan azonnal szedik a sátorfájukat a Balaton-partról, ha elered az eső. Pedig napsütés híján is számos olyan programot találhatunk, ami feledhetetlen élményt nyújt. Összegyűjtöttünk néhány olyan kikapcsolódási lehetőséget, amit akár szakadó esőben is lehet űzni, és eláruljuk, milyen spontán találkozásokra lehet számítani a jövőben rossz idő esetén a Balatonnál.

Éttermek

Azt mondanunk sem kell, hogy akár nyáron, akár ősszel szakad a nyakunkba az eső, az éttermek és borászatok látogatásával bármikor visszavághatunk a kiadós zuhénak. Számos ősszel-télen is nyitva tartó étterem, cukrászda és pincészet várja a vendégeket, ahol végre nem kell sorban állni, ezeket itt kezdtük el összeszedni. Szüret után pedig elkezdődik a vég nélküli borvacsorák időszaka.

Barlangok

Ősszel az éttermekhez hasonlóan más népszerű helyszínekről is eltűnnek a kígyózó sorok. Ilyen a Tapolcai-tavasbarlang Látogatóközpont is, amely fogadóépületében a karsztvidékek csodálatos világát mutatja be, majd 10 termen keresztül pillanthatunk be a barlangok világába. A kihalt állatfajokat ősföldrajzi festmények által ismerhetjük meg, a föld alatti világ bemutatását pedig térhatású fotók és film szolgálja. A Balaton másik közkedvelt és sokkal inkább erőt próbáló barlangja a Csodabogyós-barlang Balatonederics felett. A barlang jelenleg ismert járatainak hossza összesen 6 kilométer, mélysége 136 méter. A barlangvezetők arra hívják fel a figyelmet, hogy néhol csupán négykézláb vagy hason csúszva tudunk haladni, és mivel nincs kivilágítva, fejlámpát mindenképp hozzunk magunkkal. És arra is készüljünk, hogy a barlang bejáratát nem lehet autóval megközelíteni, így a bejáratig tartó negyvenperces, ámde csodálatos erdei séta is a túra része. Választhatjuk a 400 méteres alaptúrát és a 900 vagy az 1000 méteres extrém túrát is. A balatonfüredi Lóczy-barlangot az idősebb korosztálynak vagy a kisgyermekes családoknak ajánljuk, hisz ezt utcai ruhában, teljes kivilágítás mellett végigjárhatjuk.

Gyógyfürdő

Mint arról már korábban írtunk, számos gyógy- és wellnessfürdő várja a Balaton szerelmeseit a hideg hónapokban is. Igalon, Hévízen és Csisztapusztán természetes vizekben lazulhatunk. Ezek a vizek persze nem csak a pihenésünket, de a gyógyulásunkat vagy egészségünk megőrzését is szolgálják.

Múzeumok

Említettük már azt is, hogy az egyik legkiválóbb program rossz idő esetére a múzeumlátogatás. A hagyományos kiállítótermek mellett már rendkívül sok interaktív múzeum is nyílt, amelyek garantáltan lekötik a gyerekek figyelmét. A kicsiknek remek kaland a bakonybéli Pannon Csillagda is, ami szinte egy ugrásra található a Balatontól. Itt Galileitől a Mars-utazásig állandó csillagászattörténeti kiállítással, hazánk legmodernebb digitális planetáriumával és távcsőparkkal várják a vendégeket.

Színház

Eső esetén remek hely a színház is. A Balaton Színházban ebben az évadban mutatják be a Balfácánt vacsorára vígjátékot, a Mindent Éváról színműt, Dés–Nemes–Koltai és Nógrádi klasszikusát, a Sose halunk meg musicalt, a Romance.com vígjátékot és Shakespeare Sok hűhó semmiért című vígjátékát. Akik a Balaton másik végéhez vannak közelebb, azoknak meleg szívvel ajánljuk a Veszprémi Petőfi Színházat, ahol többek között bemutatják a Ludas Matyit, a Tanár úr kérem-et, a My Fair Ladyt vagy a Holt költők társaságát. És ha már Veszprém, akkor Hangvilla! A multifunkcionális közösségi tér színdaraboknak, klasszikus koncerteknek, musicaleknek és érdekes előadásoknak ad otthont.

Koncert

Az Expresszó minden évben arról híres, hogy a fesztiválok népszerű zenekarait ősszel és télen is elhozza Veszprémbe. Idén is így lesz, október elsején Expresszó Házibuli, 7-én Bohemian Betyars, Szabó Benedek és a Galaxisok, 8-án Bladerunnaz pörgeti a lemezeket, 15-én a Tankcsapda gyötri meg a mélynyomókat, 30-án pedig érkezik a Brains. Karácsonyig olyan közkedvelt csapatok lépnek még fel, mint a 30Y, a Péterfy Bori&Love Band, az Intim Torna Illegál, a Kiscsillag vagy az Irie Maffia. Ha Veszprémben járunk, érdemes átfutni a Szigony programjait is, mert itt is mindig készülnek valami meglepetésprogrammal. Innen pedig már csak egy ugrás Balatonfüred, ahol a Kredencben is minden hétvégén számíthatunk zenére. Itt leginkább jazzben utaznak.