A látogatók számának növelése minden online marketingstratégia fontos része. Ez azonban csak a mennyiségi oldala a feladatnak. Ha jól konvertáló weboldalt szeretnél, akkor jó leadeket kell generálnod, olyan célcsoportokat kell megcéloznod, akiket ténylegesen érdekelhet a terméked vagy szolgáltatásod. És ezek nem csak hangzatos szavak, üres ígéretek, ez egy zsebre menő játék. Minőségi látogatókkal rengeteget lehet spórolni. Ehhez adunk most néhány tippet.

Mitől lesz egy lead jó vagy rossz?

Minden vállalkozásnak megvan a maga potenciális vevőköre, ám kezdő vállalkozóként ezt korántsem egyszerű meghatározni. Olyan vállalkozás nincs, amelynek mindenki a célpiaca, és a célzás nélküli hirdetés olyan, mint a vaktában lövöldözés, elhasználsz egy csomó lőszert, és csak véletlenszerűen találsz el valakit.

Ha jó egy lead, akkor a landing oldalról továbblépnek a látogatók, kitöltenek egy űrlapot, feliratkoznak, vásárolnak, ajánlatot kérnek, tehát cselekszenek a célnak megfelelően. A rossz minőségű leadeknél ezzel szemben alig lesz vásárlás, hiába küldöd sorra az ajánlatokat.

Hogyan lehet javítani a leadek minőségén?

Ha a következőkben leírt lépéseket megteszed. Lehet, hogy jóval kevesebb lead fog beérkezni, mint korábban, de ezek jobban fognak konvertálni. Az egy vásárló megszerzésére fordított költség kevesebb lesz. A javulás legjobban a konverziós ráta mérésével mutatható ki. Nézzük, hogyan:

1. A kulcsszavak javításával

A kulcsszavak határozzák meg, hogy egyáltalán milyen esetekben jelenik meg a hirdetésed egy adott felhasználónál. Az egyszavas keresések ritkák, mert túl sok lesz a találat és sok lesz az irreleváns találat. Ezért az emberek 2-3 szavas kombinációkat keresnek, és ezeket kell neked is használnod. Az irreleváns kulcsszavak kizárása szintén javíthat a konverzión.

2. A cselekvésre ösztönzők végrehajtási arányainak javításával

A kampányoknál jellemzően mind a címsorok, mind a cselekvésre ösztönzők (CTA) tekintetében több variáció szokott készülni a hirdetésekből. A/B tesztekkel ki lehet választani ezek közül a legjobban teljesítőket.

3. Célcsoport-specifikus landing oldallal

Ha több jól körülhatárolható célcsoportod van, készíts mindegyiknek külön landing oldalt.

4. Az űrlapok javításával

Az űrlapokat rövidítsd le, amennyire az észszerűség határain belül lehet.

5. Az adatok elemzésével és a szükséges korrekciók megtételével

Érdemes elemezni, mely kulcsszavakra érkeztek a legjobb leadek, ezekre kell ráerősíteni.

Összegzés

A leadeknél sokkal fontosabb és költséghatékonyabb a minőségre és kevésbé a mennyiségre hajtani. Ha segítségre van szükséged, kérj egy konzultációt a Klikkmarketing szakértőitől!