Ennek az egésznek, azaz a Balaton márkának prioritást kell élveznie a térségek eltérő érdekeit megelőzve. A feladat az, hogy ezt „egységében mutassuk meg és értékesítsük, aztán ha a vendég már itt van, onnan kezdve a helyi szereplők szolgálják ki” – mondta Princzinger Péter, a VisitBalaton365 ügyvezetője, a cég törekvéseit bemutató interjúban.
A BalatonBike365 Nonprofit Kft. 2019 és 2023 között kerékpáros turisztikai szervezetként működött, a cég megújulva már VisitBalaton365 néven fut, melynek célja a térségi szintű desztinációmenedzsment. Első lépéseik között szerepel például, hogy egy állandó (havonta megvalósuló) balatoni turisztikai kerekasztallal biztosítja a központi és a helyi szintek közötti kommunikációt és a munka összehangolását – részletezte Princzinger Péter.
Az ügyvezető kifejti, hogy a Balaton márkába beletartozik az egész évben változatos élményígéret, a kikapcsolódás, a színes programok, amiknek elsődleges alapjai a bor- és gasztronómia, a kultúra és az egészségturizmus. A cél, hogy ezt a kínálatot bemutassák a családoknak, pároknak, egyedülállóknak és az eltérő generációknak. A balatoni vállalkozók közül egyre többen döntenek az egész éves üzemelés mellett, hiszen a nyár után ott az izgalmas kirándulásokat vagy a borászati, gasztronómiai túrákat kínáló ősz, az ünnepi és sportos élményeket nyújtó tél vagy és a tavasz is, amik szerinte önálló szezonként is kezelhetők. „A mindenki által ismert 2-3 nyári hónapon túl is van még 9-10 értékes hónap” – mondja Princzinger Péter, hozzátéve: a négy évszakos Balaton koncepcióját erősíti a kerékpározás, a vitorlázás, vagy a Balatoni Kör gondozásában lévő BalatonBor is.
(Borítókép: Kőrösi Tamás - We Love Balaton)