Az ÉKM folytatni tervezi a balatoni vasútállomások és megállóhelyek korszerűsítését – számolt be a Magyar Építők.
Az ÉKM most feltételes közbeszerzési eljárások keretében keresi a balatoni vasútállomások és megállóhelyek építési munkáinak kivitelezőjét. A vasúti infrastruktúra mellett az állomások környezete is megújul, állomásonként eltérő tartalommal. Felújítják a felvételi épületeket és előtereket, a tervek szerint megtörténik az akadálymentesítés, parkolókat és kerékpártárolókat alakítanak ki, korszerűsítik az utastájékoztatási rendszert, rendezik a gyalogosfelületeket és a zöldfelületeket is, továbbá a lap szerint az északi-parton kiépítik a távközlési hálózatok helyi kábelét, valamint a kapcsolódó távközlési és biztosítóberendezési kábeleket.
Az érintett dél-balatoni vasútállomások: Balatonaliga, Szabadisóstó, Szabadifürdő, Zamárdi, Szántód-Kőröshegy, Balatonföldvár, Balatonszárszó, Balatonszemes, Balatonlelle, Balatonboglár, Bélatelep.
Az érintett észak-balatoni vasútállomások: Polgárdi, Füle, Csittényhegy, Balatonkenese, Balatonfőkajár, Csajág, Balatonfűzfő, Balatonalmádi, Balatonakarattya, Káptalanfüred, Alsóörs, Csopak, Balatonarács, Balatonfüred, Aszófő.

A déli partra vezető vasútvonal 2010 óta több felújításon esett át. A Székesfehérvár-Keszthely vasútvonal 1. szakaszaként 2014-2015-ben a Lepsény-Szántód-Kőröshegy közötti vasútvonal épült át. A 2. szakasz 2016-2018 között épült át a Szántód-Kőröshegy-Balatonszentgyörgy vonalon, és megvalósult a Kaposvár-Fonyód közötti szakasz felújítása is. Az észak-balatoni vasútvonal Szabadbattyán-Balatonfüred szakaszának villamosítása 2021-ben fejeződött be.
(Borítókép: Kőrösi Tamás - We Love Balaton)