Míg a Balaton csavargőzös a parton őrzi a múlt hangulatát, addig az újjáépített Kisfaludy ezt a vízen teszi. Tavasztól őszig naponta több alkalommal felpörögnek a lapátkerekek, amikor is egy hajókirándulással egybekötött múzeumlátogatáson vehetünk részt.
A Kisfaludy gőzös 1846. szeptember 21-i indulásával kezdetét vette a hajózás egy tóban, ahol nem voltak még kikötők, egy hajóval, amit a nép csak „kerekesnek” becézett, egy ötlettel, ami a legnagyobb magyar fejéből pattant ki: Széchenyi gőzhajtású álma valósággá válva sokáig szelte teljes gőzzel a habokat, mígnem 1887-ben leselejtezték.
Ha mesélni tudott volna, akkor bizonyára hadifoglyokról, arisztokratákról és sóról szólt volna, mivel ez a három tétel alkotta rakományának legjavát. De története itt még nem zárult le, hiszen hosszú szendergés után régi pompájában tündökölve támadt fel 2015-ben.