„Aerolift, Andalgó, Acélpók, Aeroszán, Csudijó, Fennleng, Függőpálya, Griff-lift, Hegyi-csüngő, Imbolygó, Jancsi-függi, Janovka, Lebegő, MILÉV (mini-légi-vonat), Pajtásvonat, Puszivasút, Páros-János, Rep-ülés, Sikamló, Űrbusz, Villamos-szék, Zugvasút” – nehéz lenne a választás, ha újra dönteni kellene a ma már Libegő néven ismert kötélpálya elnevezéséről. A fenti ötletek ugyanis a lakosságtól érkeztek még az első zugligeti libegő üzembe állítása előtt – derül ki a Fővárosi Blog visszatekintéséből.
1970-es indításakor óriási attrakciónak számított a libegő, gyűrűztek a sorok az állomásokon, így nem csoda, hogy a zugligeti pálya építésével párhuzamosan több vidéki városban is kacérkodtak az ötlettel.
Többek között Badacsonyban is, ahol kétszer is felmerült hivatalosan is a libegő (a Balatonnál ismert “zsuzsivonat” kifejezés helyett simán kiaknázhatták volna a Puszivasút névben rejlő potenciált) felépítése. A közlekedési minisztérium 1968-ban és 1972-ben is elvi engedélyt adott a badacsonyi libegő megépítésére. A tervek szerint a négyüléses kocsikkal üzemelő jármű alsó állomása valahol a vasúti vonalnál, a középső megálló a Kisfaludy-ház környékén, míg a végállomás természetesen a Badacsony tetején lett volna.
A nagyszabású tervekből azonban nem lett semmi, az ötlet lassan kikopott a köztudatból, egészen a 2010-es évek elejéig, amikor is újra előkerült, mint lehetséges turistacsalogató látványosság.
A badacsonytomaji önkormányzat 2012-ben a Magyar Nemzet kérdésére még úgy válaszolt, hogy anyagi források híján biztosan nem lesz a közeljövőben libegő a településen, ráadásul a Balaton-felvidéki Nemzeti Parknak is lenne egy-két szava egy ilyen beruházáshoz. Az azóta eltelt időszakban azonban a hosszútávú célok között rendre felbukkan a libegőztetés.
Az önkormányzat oldaláról letölthető Badacsony 2020 című tervben például 2020-2030 közé lövi be egy lehetséges „libegő vagy sikló létrehozását a Római út és a Rózsakő (esetleg a kőbánya) között". De egy másik fejlesztési stratégia is a munkahelyteremtés-fejlesztési javaslatok közé sorolja annak építését, igaz itt már 2015-2020 közé célzott tervekről van szó.
Azonban még az is előfordulhat, hogy nem Badacsony lesz az első olyan partmenti település, amely libegőt húz fel a part és egy magaslat közé.