Séta vagy bringázás a friss levegőn, pazar badacsonyi fogások, kiváló borok, meleg színek és a megunhatatlan panoráma: aligha tudunk elképzelni ennél tökéletesebb őszi napot a Balatonnál. Október 26-án nyolcadik évadját indítja a Gasztrohegy, ahol minden adott lesz ahhoz, hogy egy emlékezetes hétvégét töltsünk el. Az első esemény fogásaiból mi is kaptunk ízelítőt, amik közül mutatunk is párat.

Minden eddiginél több, összesen 13 helyszín kínálatából válogathatunk az idei Gasztrohegyen. A fő helyszíneken a tematikus ételeket lehet megkóstolni, a kiegészítő helyszíneken pedig borokkal, brunchfogásokkal, koktélokkal vagy desszerttel várnak.

A 7 fő helyszín a Hableány, a Laposa Birtok, a Borbarátok, a Bonvino Borbár, a Tilia Borvendéglő, a Nefelejcs és a Folly Arborétum és Borászat. A 6 kiegészítő helyszín az Istvándy Borműhely, a Pláne Badacsony Borterasz, a Gilvesy B-üzem, a La Téne Desszertműhely, a Válibor Vinotéka és a Hinta Badacsony.

Az első tematikus hétvége az Irány az erdő! címet viseli, ahol a vadak és a gombák kerülnek tányérra, de átnézve a kínálatot találunk például gesztenyét és csipkebogyót is. Az erdő terményeit borpárosításokkal kóstolhatjuk végig.

Gasztrohegy, ahogy mi szeretnénk

Az ősz ízei mellett az a legjobb, hogy úgy alakíthatjuk programjainkat, ahogy nekünk tetszik. Ha valaki régóta szeretné kipróbálni az egyik helyet, azt is tárt karokkal fogadják, de ha erős gasztronómiai fókusszal, éhesen érkezünk, és hagyunk időt az ételek között, nagyon sok fogást lehet kóstolni, mi pedig – személyes tapasztalatunk után – bátran biztatunk is erre mindenkit.

Ahogyan az éttermeket, úgy a programokat is hasonló elvek alapján érdemes szervezni. Csapatunk például egy rövid vezetett túrán vett részt a Rózsakőnél, de bejártuk a Folly Arborétumot is, ahol színpompás növényeket és ritkaságokat ismertünk meg. Mindkét helyszínen lenyűgöző a panoráma és a környezet, ráadásul ezek a séták nekünk is sokat segítettek abban, hogy folytatni tudjuk a finomabbnál finomabb ételek kóstolását. Még egy vízi taxiba is beszálltunk, ahonnan a Badacsonyt egy kevésbé megszokott perspektívából láthattuk, miközben a sirályok fáradhatatlanul követték utunkat.

Programok és kínálat

Az Irány az erdő! ételei:

• Laposa Birtok: fácánerőleves, sacchettoni
  • Hableány: vargányás arancini házi snidlingmajonézzel / szarvaslasagne
  • Borbarátok: borókás vaddisznópecsenye, szarvasgombás arancini, áfonyás jus
  • Bonvino Borbár: sous-vide-szarvasnyak, vargányasodó, sós mogyorós muffin
  • Tilia Borvendéglő: gombás vaddisznókolbász / borókás-vadalmás szarvaskolbász, lepénykenyér, pikáns szósz
  • Nefelejcs – Sike Balázs Pincéje: omlós őzlapocka, erdei gombás házi gnocchi, fenyőmag, szarvasgombaolaj
  • Folly Arborétum és Borászat: vaddisznó, vargánya, fenyőmag, pappardelle, parmezán

Kiegészítő programok:

• Istvándy Borműhely: irodalmi beszélgetés öttételes borkóstolóval, afterparty
  • Gilvesy B-üzem: szarvas bánh mì füstölt gombakrémmel, sült erdei gombás bánh mì, misogesztenyés pite, savanyított rántott ponty
  • Pláne Badacsony borterasz: izgalmas válogatott borok a borvidékről
  • La Téne Desszertműhely – brunchmenü: rókagombás rántotta kecskesajttal vajas briósban, tépett húsos vaddisznó roppanós croissant-ban, ebédmenü: gombaconsommé üvegtésztával, vaddisznószűz, szarvasgombás rizottó, tökmag-csipkebogyó-éclair
  • Váli Vinotéka: háromtételes borkóstoló, háromféle melegszendvics
  • Hinta Badacsony: pear Aperol Spritz, pumpkin Margarita, berries & mint vodka fizz gesztenyepüré, palacsinta

Ha az eseményen nem csak 1-2 ételt szeretnénk kipróbálni, érdemes bérletet vásárolni, amivel mi dönthetjük el, hogy melyik négy fő helyszínen szeretnénk kóstolni.

Idén a programsorozat a VisitBalaton365-tel és a BalatonBike365-tel közösen valósul meg. Lehetőség van vezetett kerékpártúrákon is részt venni vagy elektromos bringát bérelni a környék és az állomások felfedezéséhez, ez pedig még egy újabb aktív lehetőség, amivel színesíthetjük a hétvégét. Az biztos, hogy a kínálat, a helyszínek és a lehetőségek kizárják azt, hogy bárki is unatkozzon ezen a hétvégén!

A Gasztrohegy további hétvégéi:

• December 7–8. – advent
  • Február 8–9. – farsangi hétvége
  • Március 29–30. – bringás hétvége – „egykezes” bringás ételek és falatok
  • Május 10–11. Tapas weekend

GASZTROHEGY2410 kuponkóddal a Gasztrohegy hétvégéin 10 százalékos kedvezménnyel lehet biciklit bérelni a badacsonyi bringaporton. Részletek a Facebook-oldalon és az eseménynél.

(Borítókép: Fabó Norbert - Gasztrohegy)