Januárban derült ki, hogy júniustól a 20 percnél nagyobb késések esetén a jegyár felét visszautalja a MÁV.
A késési biztosítás valóban életbe lépett, a weboldalon pedig az ehhez kapcsolódó részleteket is közölték:
„Az adott járat 20 percet elérő késése esetén a menetjegy árának fele visszajár az utasainknak. Mindegy, hogy vonattal vagy helyközi busszal utazott-e, vagy esetleg agglomerációs (»kék«) VOLÁN-buszokkal vagy épp HÉV-vel, ugyanígy a késést kiváltó ok sem számít: a pénzvisszatérítés, illetve a bérleteseket vagy napijeggyel utazókat megillető százalékos kedvezmény akkor is jár, ha a 20 perc feletti késés nem a MÁV hibájából következett be – például baleset vagy »külföldről hozott késés« okozta”
A visszatérítés legegyszerűbb módja a MÁV+ applikáció frissített verzióján keresztül elérhető, de azok az utasok is igénybe vehetik a késési biztosítást akik személyesen vásárolták meg papíralapú jegyüket vagy bérletüket.
Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója június 4-én, szerdán arról számolt be, hogy a rendszer első három napján
9600 esetben térítette vissza a jegyár felét.
Az applikáción keresztül váltott jegyek esetében teljesen automatikusan, vagyis anélkül, hogy az utasoknak bármit kellett volna tenniük a pénzvisszatérítés érdekében.
A visszatérítés folyamatáról egy útmutató is elérhető.
(Borítókép: Kőrösi Tamás - We Love Balaton)