10 találat

A szív alakú sírkövektől a kilátóig – 3 különleges balatoni temető

2023. november 1., 00:00

A temetők és az emlékparkok az emlékezés mellett a csendes elmélyedés színhelyei is, ahol méltó környezetben adhatjuk át magunkat a szemlélődésnek, nem csak mindenszentek és halottak napja idején.

Zöld sétány az évszázados romok felett – Képgaléria a veszprémi Kálvária-dombról

2023. augusztus 6., 00:00

A Szent Miklós- vagy Kálvária-domb igazi zöld sziget Veszprém szívében, ahol a jelen és a múlt, egy XXI. századi város nyüzsgése és a lelassulás találkozik.

A Balaton-felvidék legújabb túraútvonala kálváriákhoz vezet és a belső csendről szól

2023. május 23., 09:16

Balaton-felvidéki és bakonyi települések kálváriáit fűzi egyetlen hosszú zarándokútvonallá a Via Calvaria – Csendhegyek Útja. A különleges útvonalat nyár elején adják át.

Séta a hegy gyomrában – Bejártuk Veszprém titkos óvóhelyét

2023. április 29., 00:00

A Benedek-hegy gyomrába egy 200 férőhelyes óvóhelyet fúrtak 1944-ben. Bejártuk a hegybe vájt folyosókat, és a város geológiai múltját is megismertük a Túrajó sétáján.

Új zöldterületet és bulihelyszínt kap Veszprém

2023. március 1., 15:45

Újra élettel telik meg a város közepén magasodó Kálvária-domb, és zajlik a Gyárkert nevű rendezvényhelyszín kialakítása is az egykori Balaton Bútorgyár területén.

A kettéosztott vár, ami ma is titkokat rejt – A bándi Essegvárban jártunk

2023. február 27., 16:17

Misztikus hangulatú, titkokkal teli hely ez, ahol az egykori erőd nagy része a lábunk alatt rejtőzik.

Pöttöm kávézó, tapas-bár, újraéledt csárda: Gyöngyszemeket ástunk ki Balatonfüreden

2020. augusztus 27., 10:38

Olyan éttermeket, bisztrókat, bárokat, kávézókat szedtünk össze, amik vagy vadiújak, vagy a mi radarunkat csak most érték el, de ildomos őket bemutatni.

Ahol az ősi nyugalom és a modern tömeg egyesül - Tihany története régi fotókon

2019. október 8., 02:00

Nem túlzás állítani, hogy a magyar szív Tihanyban dobban, tán nincs is fontosabb falu az országban. Ennek megfelelően kezelték mindig is a szakrális-történelmi központot.

Háromezer éves várat kerestünk, pazar kilátást találtunk Tihanyban – Séta az Óváron

2019. szeptember 11., 12:46

Könnyű séta visz fel a Balaton környékének egyik legősibb erődítésére. A tihanyi Óvár több ezer éves sáncain állva lenyűgöző kilátást kap a vándor.

A betyárok és az 500 éves ősnyomtatványok nyomában – Túra Zircen és Bakonybélben

2016. október 12., 14:16

Mutatunk két Balaton-felvidéki túrát, amelyet az igazán kitartók akár egy nap alatt is végigjárhatnak.