2020 szeptemberében több mint 160 ezren szálltak meg a tónál, az összes magyarországi vendégéjszaka közel negyedét a Balaton térségében töltötték el a vendégek. Az MTÜ elemzései alapján az egész évben nyitva tartó szállodák teljesítettek a legjobban a régióban, és továbbra is Balatonfüred és Siófok a legnépszerűbb.

A Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) által üzemeltett Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központba (NTAK) nem csak a kereskedelmi szálláshelyek, hanem az egyéb és magánszálláshelyekkel kiegészülő, teljes szolgáltatói szektorból érkeznek naponta a statisztikai adatok. Ezeknek köszönhetően sokkal részletesebb információ áll rendelkezésre egy-egy időszakról.

Az országban szeptemberben eltöltött összes vendégéjszaka 23%-a a Balaton térségben realizálódott, ahol 11.700 szálláshelyből 235 szálloda, derült ki az MTÜ sajtóközleményéből. 2020 szeptemberében a belföldi vendégszám 153 ezer volt, ami 17%-kal magasabb az előző évinél (131 ezer), a belföldi vendégéjszaka szám 378 ezer, ez 16%-kal magasabb volt, mint tavaly szeptemberben (325 ezer).

A nyár végével sem ért véget a szezon a Balatonon, a térség szálláshelyeire 162 ezer vendég érkezett szeptemberben, akik 416 ezer vendégéjszakát töltöttek el.

Míg augusztusban a vendégek több mint fele egyéb és magánszálláshelyen szállt meg, addig szeptemberben ez a trend egyértelműen megváltozott. A vendégek 52%-a szállodákban, míg 30%-a egyéb és magánszálláshelyeken, további 9%-a kempingekben, 5%-a panziókban szállt meg. A térségben az elmúlt hónapban is a belföldi vendégek domináltak, az összes vendégéjszaka 91%-át magyarok adták.

A belföldi vendégek legkedveltebb települései az eltöltött vendégéjszaka szám szerinti sorrendben Balatonfüred, Siófok, Zalakaros és Hévíz voltak. A TOP 5 küldőország a vendégéjszakák száma alapján Németország, Ausztria, Csehország, Lengyelország és Szlovákia volt.

A külföldi vendégek átlagos tartózkodási ideje 4,3 nap, ami hosszabb volt, mint a belföldieké, ez 2,5 nap volt. A belföldi vendégek a leghosszabb időt a közösségi szálláshelyeken töltötték, átlagosan 5,5 napot, a hazai vendégek szállodai tartózkodási ideje 2,4 nap volt. Bár a legtöbb vendégéjszaka pénteken és szombaton realizálódott, az átlagos tartózkodási idő 2 napot meghaladó időtartama az utószezonban jó eredmény.

A Balatonfüred—Csopaki borvidék a legnépszerűbb borturisztikai célpont

A nyár folyamán jelentősen megnőtt a belföldi turizmus, a hazai utazók itthon keresték az új élményeket, amelyek között a borvidéki rendezvények is szerepeltek. A tendencia az ősz első hónapjában is folytatódott.  A 22 hazai borvidék 14.000 szálláshelyén 314 ezer vendég 750 ezer vendégéjszakát töltött el, a vendégek 95%-a belföldi volt. 

A szeptemberi vendégéjszaka-számok alapján az első helyen a Balatonfüred—Csopaki borvidék áll, 

ezt követi az Egri, a Balaton-felvidéki, a Kunsági és a Bükki borvidék.


Kampány a tusrisztikai szezon meghosszabbításáért

Az országos adatokkal kapcsolatban a közlemény kiemeli, hogy 2020 szeptemberében 695 ezer vendég érkezett a magyarországi szálláshelyekre, közülük 640 ezer volt hazai. A szálláshelyek mindösszesen 1,8 millió vendégéjszakát regisztráltak, ebből 1,5 milliót belföldi utazók töltöttek el.

Szeptemberben a vidéki szálláshelyek közül már a szállodák voltak a legnépszerűbbek, az összes vendégéjszaka 46%-át töltötték el itt az utazók, további 33%-ot egyéb és magánszálláshelyeken, 9%-ot panziókban, 5%-ot pedig kempingekben.

A szállodák szeptemberi erősödő teljesítménye azzal is összefügg, hogy az egyéb és magánszálláshelyek, amelyek a balatoni szálláshelykínálat döntő többségét adják, szezonálisan tartanak csak nyitva. Ezenkívül, a Kisfaludy Szálláshelyfejlesztési Konstrukció –pályázatán nyertes több mint 14 ezer szálláshely a szezonzárást követően kezdi meg a felújítási munkálatokat.

Az MTÜ augusztus végén indított kampánysorozatának az volt a célja, hogy a hazai élmények bemutatásán keresztül ösztönözze a turisztikai szezon meghosszabbítását.

A sorozat a Balaton őszi turisztikai kínálatának bemutatásával kezdődött, majd ezzel párhuzamosan indult el az a kampány, amely Magyarország aktív turisztikai élménylehetőségeit és egyedi, természetközeli csodáit, valamint a városi programokat, az épített örökséget és a kulturális kincseket népszerűsítette.

Címkék