Megnéztük, hogyan készülnek a Hester’s Life egészséget támogató reggelijei: a raktártól egészen a szigorú szabályok mentén működő üzem csomagológépéig végigkövettük a termékek megszületését, és persze a veszprémi alapítók történetét is meghallgattuk.

Nem találtak a boltok polcain kedvükre való reggelit, ezért készítettek sajátot – így kezdődött Porkoláb Eszter és Kráml Dávid szerelemprojektjének története, ami ma már egészen a Hester’s Life márka veszprémi üzeméig vitt minket. Itt készül ugyanis az a napi akár 20 ezer granola- és zabkásaporció, amely már nemcsak a hazai nagy- és kiskereskedéseket, bio- és delikát boltokat hódította meg, hanem a szomszédos régiókban, illetve az idei év óta a skandináv országokban is kapható.

„Missziónk, hogy olyan reggelit készítsünk a mindennapokra, amely nemcsak a reggelizés szokását népszerűsíti, de emellett támogatja a fenntartható és egészséges táplálkozást is”

„Missziónk, hogy olyan reggelit készítsünk a mindennapokra, amely nemcsak a reggelizés szokását népszerűsíti, de emellett támogatja a fenntartható és egészséges táplálkozást is”

– mondta Porkoláb Eszter alapító és márkanévadó (Eszter gyakori angol formája: Hester), aki dietetikus lévén saját maga kísérletezte ki  és teszi ezt mind a mai napig a termékfejlesztés érdekében – a márka granoláit és zabkásáit. Az alaphozzávalókat roppanós magvakkal, diófélékkel és liofilizált (fagyasztva szárított) gyümölcsökkel teszik még különlegesebbé, az ízesítés megoldása pedig külön bekezdést érdemel.

Cukor helyett

„Szeretnénk, hogy minél több emberhez eljusson az üzenetünk, miszerint a tudatos és egészséges táplálkozás oltárán nem szükséges feláldozni az ízeket és ételeink élvezeti értékét” – mondta Eszter. A hozzáadott cukor nélkül készülő termékeik ugyanis nem tartalmaznak sem glutént, sem tejet és szóját sem. Mi adja mégis az alapízvilágot? A már említett extra hozzávalókon kívül maga az ízesítés is – granola esetén – gyümölccsel, a zabkása esetén datolyaőrleménnyel történik. Utóbbinak használatát egyébként javasolják más ételek ízesítésére is, elhagyva ezzel nemcsak a cukrot, hanem a különböző pótló édesítőszereket is. 

A márka célja tehát nemcsak a reggelifogyasztási szokások átformálása, hanem az alapétkezésbe is szeretnének bevinni egy tudatosabb szemléletet. Ennek érdekében indították podcastjüket is, amiben Eszter sportolókkal, orvosokkal és közéleti személyiségekkel beszélget a táplálkozás és az életmód színes témáit érintve.

Mixelj saját granolát!

A kezdetben családi és baráti erővel indult vállalkozás helye ma is az alapítók szülővárosa: Veszprém. A 800 négyzetméteres üzemben ottjártunkkor – hosszas előkészületek, tetőtől talpig beöltözés és fertőtlenítés után – megnézhettük, hogyan dolgozik az ország egyik legnagyobb, 32 fejes kombinációs automata csomagológépe, ami nem mellesleg magyar fejlesztésű technológiával működik. A granola- és müzliválogatások meglévő variáción kívül bárki leadhat egyedi, saját maga által mixelt rendelést is.

Ahol néhány éve még egy ember pakolta a zabbal teli nehéz zsákokat, ott ma már 24 ember dolgozik két műszakban.

Ahol néhány éve még egy ember pakolta a zabbal teli nehéz zsákokat, ott ma már 24 ember dolgozik két műszakban.

Az induláskor folytatott küzdelmet és hozzáállást máig sem felejtették el: Dávid arról mesélt, bármilyen új dolgozót vesznek fel, legyen az HR-es vagy éppen grafikus, egy hetet mindannyian végig szoktak dolgozni az üzemben, hogy minden csapattag belelásson a folyamatokba, az elejétől a végéig. Büszkén osztották meg azt is, hogy már több termékük is viseli a nívós Great Taste címkét.

A dizájnermüzlitálaktól a mesés csomagolásig

Bár az alapanyagok java része külföldi beszállítótól érkezik (egyrészt az előfordulásuk, másrészt a minőséggel kapcsolatos magas elvárásaik miatt), szívesen támogatják a hazai dizájnereket úgy, hogy alkotási felületet adnak számukra akár csomagolásaikkal, akár kiegészítő termékeikkel. 

Ilyen például a márka és Lakatos Ábel kerámiaművész kollaborációjából született, színezett porcelánból készült dizájnermüzlitál. De a Halisten Stúdióval is dolgoztak már: legutóbb a tavalyi téli csomagolásukon köszönt vissza meseszerű alkotásuk.
 

Még több infót a márkáról és a termékekről itt találhattok