Újabb bizonyíték arra, hogy megéri Balaton-felvidéki falvakat felfedezni: Balatonederics szőlőhegyei közül egészen új perspektívából láthatjuk a tanúhegyeket, a legnagyobb élményt pedig Szigliget magaslatai (és természetesen a vár) okozták. Végigsétáltuk a Balatonedericshez tartozó, piros kereszttel jelölt útvonalat.

Balatonederics Öreghegyen, a Radosi utcán felfelé érkezve, az utca végén egy balra kanyarodás után vezet felfelé az utunk. Egy darabig a szőlőtőkék között egyenesen sétálunk, majd az utolsó balra lehetőségnél kanyarodunk rá a piros kereszttel jelölt útvonalra (ezen a térképen szaggatott vonal jelöli) – ez tulajdonképpen egy lecsapott verziója a Nemesvita-Balatonederics piros jelzésű útvonalának, ugyanis az eggyel feljebb, a hegytetőn halad.

Elöljáróban csak annyit: ezen a rövid túrán a következő látvány fogad a szigligeti vár felé, úgyhogy kicsit sem túlzás azt mondani, hogy megéri.

De egyelőre vissza az elejére: a szőlősorok mellett sétálunk felfelé, miközben egyre közelebb érünk a Szabad-hegyhez, azért hátrafelé sem árt nézni néha, mert rövid idő elteltével máris látszik a Balaton.

Egy éles balkanyar után rátérünk a piros kereszttel jelölt útvonalra (nem nagyon lehet eltéveszteni, mert feljebb már nem vezet út).

Egyenesen vezet az útvonal, párhuzamosan a Szabad-heggyel, mindeközben balra egyre több tanúhegy rajzolódik ki: a Szent György-hegy és a Badacsony között ott van a Gulács és a Tóti-hegy, a Badacsony előtt pedig Szigliget "hegyei". Mindeközben kedves utcatáblák mutatják a faluba lefelé vezető utat.

Az egyik szakaszon a mintegy százéves tőkék mintha mesélni tudnának.

Néhány perc múlva a falu temploma (Keresztelő Szent János-templom) tűnik ki élénkzöld tornyával. Balatonederics mögött, Szigliget felé pedig lápos, mocsaras terület teszi még különlegesebbé a tájat.

Haladunk tovább, még mindig egyenesen, nem elveszítve a piros keresztes jelzéseket.

Az apró részletek tökéletes arányt képeznek a gyönyörű és változatos tájjal.

Ha balra nézünk, a tanúhegyek és a Balaton látványa nyűgöz le, jobbra pedig a Szabad-hegy néhol sziklás, egy-egy présházzal, nyaralóval tűzdelt zöld területe – a szőlő végigkísér utunkon.

Az útvonal visszavezet a faluba, ahol érdemes még egy kitérőt tenni a Szent Orbán-szoborhoz (Újhegy utca 29.). Itt egy kis pihenő és tökéletes panorámapont vár minket. A szőlőtermesztők és a borosgazdák védőszentjének szobrát Orosz Gergely szobrászművész készítette 2006-ban.