Az iskolai nyári szünet kezdete előtt több mint egy hónappal sűríti a vonatok számát és az indulási gyakoriságot a MÁV-csoport, az előszezoni menetrend mától van érvényben.

Frissítés: Május 12–20. között módosul a menetrend a dél-balatoni vasútvonalon. A MÁV tájékoztatása szerint pályafelújítás miatt a Tópart-, a Balaton InterCityk és az Agram-Tópart InterCityk helyett Székesfehérvár és Lepsény, a Déli->Parti InterRégiók, a sebes- és személyvonatok helyett Kiscséripuszta és Lepsény között pótlóbuszok közlekednek, ezért átmenetileg érdemes hosszabb eljutási idővel számolni. A vonatok – néhány kivételével – Lepsény és a Balaton között viszont a megszokott menetrend szerint közlekednek esetenként kisebb, néhány perces eltéréssel.

Május 12-től a „hosszú nyár” részeként az idei évben is előszezoni menetrendet léptet életbe a vasúttársaság – olvasható a MÁV-csoport közleményében. Az új menetrenddel mind a járatok számát, mind pedig azok indulási gyakoriságát tekintve több lehetőség van eljutni a Balatonhoz.

A társaság a közoktatási tanév végéig, június 20-ig alapvetően a korábbi évek megszokott járattípusokkal és közlekedési gyakorisággal készül, azonban több újdonságot tervez bevezetni: növelni a klímás járatok és az ülőhelyek számát, valamint a kerékpárszállítási lehetőségeket.

Déli part

Budapest és a déli part között a Balaton és Tópart InterCity vonatokat, valamint a Déli Parti InterRégiókat tudják választani az utasok. Az előszezonban már elindulnak a kétóránként közlekedő Déli Parti InterRégiók a Déli pályaudvar és Siófok között, ez hétvégén Fonyódig, illetve Balatonszentgyörgyig közlekedik. Az idei előszezonban is forgalomba áll hétvégente és ünnepnapokon a Jégmadár expresszvonat, ez közvetlen összeköttetést teremt a Dunakanyar és a Balaton – pontosabban Szob és Fonyód – között. A Bagolyvonatok idén is járnak péntek és szombat éjszakánként Keszthely és a Déli pályaudvar között.

Északi part

Az északi partot a Kék Hullám expresszel, a Vízipók sebesvonatokkal és a Katica InterRégióval lehet megközelíteni a főváros felől. a Kék Hullám expresszvonatok Budapest és Tapolca között naponta kétóránként, a Vízipók sebesvonatok és a Katica InterRégió Budapest és Balatonfüred között szintén naponta kétóránként közlekednek.

A fővároson kívül

A nyugat-dunántúli térségből kétóránként közlekedik a Helikon InterRégió Győr–Keszthely és Kaposvár között, a korábbi közvetlen járat, a Tanúhegy sebesvonat idéntől Szombathely és Keszthely között közlekedik, így már két közvetlen vonat van ezen a vonalok. Szombathely és az északi part között egy Kék Hullám expresszvonat teremt közvetlen összeköttetést. A Fenyves expresszvonat Pécs és Keszthely között naponta közlekedik.

Mint írják, a Dunától keletre lévő országrészből is el lehet jutni a Balatonhoz, azonban a főszezonig ezt átszállással lehet megtenni. A vakáció ideje alatt közvetlen vonatokat is forgalomba állítanak például Szeged, Kecskemét, Békéscsaba, Debrecen, Nyíregyháza, Záhony, illetve Miskolc és a Balaton között.

Helyjegyek

Fontos, hogy az előszezon kezdetétől szeptember 21-ig a balatoni InterCityken és expresszjáratokon (Balaton és Tópart InterCity, Kék Hullám expressz, Jégmadár expressz) a fővárosból utazók számára utazási céltól függetlenül kötelező a helyjegy megváltása. A MÁV-csoport javaslata a Székesfehérvárra vagy onnan utazók számára a Bakony és a Göcsej InterCityk vagy a G43-as és a Z30-as vonatok használata.

Az Építési és Közlekedési Minisztérium januárban közzétett vállalásai között szerepel, hogy június elsejétől 20 percnél nagyobb késésnél visszatérítik a jegyár felét, havi bérleteknél 5-nél több késés esetén a következő bérletvásárláshoz 10 százalék kedvezményt adnak. A további vállalások között szerepel például a MÁV és Volán pályaudvarokon található összes mosdó felújítása 2026. január 1-ig, a takarítószemélyzet biztosítása az InterCity vonatokon április 1-től, és a klímagarancia a nyári időszakban.

(Borítókép: Kőrösi Tamás - We Love Balaton)

Címkék