Mostanra elengedhetetlenné vált a dél-balatoni vasút felújítása, amelynek első eredményeit idén nyáron is láthatjuk: ma már 80-90 perc alatt lejuthatunk Budapestről Siófokra. A Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy között folytatják a munkákat, amelynek végén 2018 nyarán további 10 perccel csökken a menetidő Budapesttől Keszthelyig. Aggódni nem kell: a legfontosabb felújításokat nem a nyári főszezonra időzítették.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. jelenleg a Balaton déli partján futó vasútvonal újabb szakaszának felújítását végzi. A fejlesztés nyomán 2018 nyarára a teljes dél-balatoni vonal megújul, de a munkálatokat úgy időzítették, hogy a nyári üdülési főszezonban a nyílt pályán szünetelnek a javítások, ezért semmiféle átszállás vagy utazási bonyodalom nem akadályozza majd a balatoni nyaralást.

"A régóta várt beruházás az itt élők és az ide látogatók számára egyaránt nagy jelentőséggel bír, ugyanis a megvalósuló fejlesztés nem csupán esztétikumában jelent majd szemet gyönyörködtető látványt, hanem jelentősen növeli a biztonságot, csökkenti a menetidőt, az „utasbarát” szolgáltatások révén növeli az utazók komfortérzetét" - mondta el Witzmann Mihály országgyűlési képviselő.

Az átépítés keretében a vasúti pálya teljes egészében megújul, így várhatóan 2018 nyarától a jelenlegi 80 km/h, illetve jelentős hosszban 60 km/h óra helyett 100 km/h-s sebességgel közlekedhetnek a vonatok Szántód-Kőröshegy és Balatonszentgyörgy között.

„A korábbi Budapest és Székesfehérvár, illetve Lepsény és Szántód-Kőröshegy közötti fejlesztéseknek köszönhetően, ma már 80-89 perc alatt le lehet jutni a Balatonhoz. Az európai legmodernebb csúcstechnológiát alkalmazzuk: egy nyolcszáz méter hosszú óriásgéplánc szedi fel a síneket, a talpfákat és fűzi be az új síneket. Ezek a nagygépek bármilyen időjárásban, napi 24 órában tudnak dolgozni, így hatékonyan és pontosan, az ütemtervet tartva haladnak" - nyilatkozta Loppert Dániel, a NIF Zrt. kommunikációs igazgatója.

Loppert hozzátette azt is, hogy a felújítás környezetbarát módon történik, hiszen a gépek kiszolgálásához nem kell nagy teherautókkal szállítani az alapanyagot, így a balatoni települések forgalmát és nyugalmát sem zavarják. "A kiszedett síneket felújítjuk és újra felhasználjuk, a szintén korszerűsítés alatt lévő Fonyód és Kaposvár közötti vonalon – ahol a mostani 75-80 helyett 55 percre csökken majd a menetidő" - mondta el a kommunikációs igazgató.