Végre beköszöntött a napsütéses, virágillatú tavasz. Ilyenkor másra sem vágyunk, mint kiszabadulni a természetbe, nagyokat kirándulni és élvezni a jó időt. Április közepétől lassan már a balatoni kempingek is kinyitják kapuikat, ezért összeállítottunk egy olyan programcsokrot, ahol még nem a nyári lubickolásé a főszerep, hanem a kirándulás, a városnézés és a szuper gyerekprogramok kerülnek a fókuszba. Kiindulópontként Zamárdi egyik vízparti kempingjét választottuk, ahonnan a Kőröshegyi Tulipánszüret, a siófoki villanegyed, a misztikus Nezde szoborpark vagy a balatonboglári Gömbkilátó is szinte csak karnyújtásnyira van.

Kilátóra fel!

Az északi és a déli part szeret egymással versenyezni, azonban a Balaton déli részének van egy hatalmas előnye, mégpedig az, hogy csodálatos panoráma nyílik az átellenes oldalra: a Tihanyi-félsziget, a tanúhegyek és a Badacsony látványa a balatoni táj ölelésében verhetetlen.

Zamárdi központjából egy könnyed (bár a végén kissé meredek) sétával érjük el a Kőhegyi kilátót. Innen Balatonfűzfőtől egészen Badacsonyig tárul fel a panoráma, hátrafordulva pedig Somogy dombjaira láthatunk rá. Érdemes megpihenni a Kilátó Teraszon is, mely egyelőre péntektől vasárnapig várja a vendégeket, és megsúgjuk, a lángos nemcsak a parton, de itt is kiváló.

Következő célpontunk a Balatonföldvári Hajózástörténeti Látogatóközpont, ami bicajjal mindössze 20 percre van Zamárditól. A legfőbb látványosság maga a „földvári kilátó”, ami 25 méteres magasságával a legnagyobbnak számít a Balaton-parti kilátók között. A bónusz pedig maga a látogatóközpont, ahol makettek és szimulátorok mutatják be a balatoni hajózás történetét, a gyerekeket pedig játszósarok várja.

Ha egy kicsit messzebbre kalandoznánk, akkor a balatonboglári Gömbkilátót kár lenne kihagyni, ez egy kellemes, egyórás bringaútra van Zamárditól, kocsival pedig 25 perc alatt vagyunk ott. Innen bármelyik irányból nézzük is a Balatont, a panoráma lélegzetelállító, az előtte elterülő rét kiváló a piknikezéshez, a gyerkőcöket pedig szuper játszótér várja. Apropó, Balatonboglár: a bobpályát és a kalandparkot is beiktathatjuk a programba, a szórakozás garantált!

Kalandozás Siófokon

Siófok a Balaton déli partjának „fővárosa”, Zamárditól mindössze 14 kilométerre fekszik, és mindenképp megér egy városnéző kirándulást, mert sok szép rejtett csodát tartogat. A napot mi a Cafe Spirit napfényes teraszán indítanánk, egy kiváló specialty kávéval vagy egy mentes süteménnyel.

A századfordulón Siófok pezsgő fürdőváros volt, gyönyörű szecessziós villák mesélnek a múltjáról. Legyen szó a Petőfi sétányon található Thanhoffer-villáról, a Mártírok útján az Ellinger- vagy Krúdy-villáról vagy a Batthyány u. 2. alatt pompázó Jókai-villáról, érdemes egy múltidéző sétát tenni a városban.

Siófokról természetesen a balatoni panoráma is kiváló, így kár lenne kihagyni a 45 méter magas víztornyot, ahol a lassan forgó kávézóban a változó kilátás mellett finom sütik várnak ránk. Ha a süti nem lenne elég, és megéheznénk, akkor a Déli Part BBQ-ban a helyünk, mely a minőségi húsoknak, a szmókernek, a különleges szószoknak és a pitmaster szakértelmének köszönhetően igazi, flancmentes kulináris kalandot ígér.

Kirándulás a környéken két lábon és két keréken

Ha tavasz, akkor kirándulás! Április közepén már minden zöldbe és virágba borul, a madarak csicseregnek, a levegőt harapni lehet, a nap szikrázóan süt, ideje, hogy elővegyük a túracipőt vagy a kerékpárt. Zamárdinál nem is találhatunk jobb táborhelyet, ahonnan kiindulva számos remek túrát tehetünk két lábon és négy keréken.

A Töreki tavak tanösvényt bicajjal mindössze 20 percre találjuk a Mirabella Campingtől. Egészen lenyűgöző oázisba csöppenhetünk itt, ahol a Cinege-patak és kis tavak között bóklászhatunk. Láthatunk itt rétihéját, partifecskét és gyurgyalagkolóniát, melyben egy madármegfigyelő is segítségünkre van. A tanösvényen pihenő- és tűzrakó helyek és egy játszótér kínál változatos élményeket kicsiknek és nagyoknak egyaránt.

Ha egy rövidebb, ám kiadós bicajtúrát tennétek, akkor a Sió-parti kerékpárutat ajánljuk, amit korábban le is teszteltünk. A 12 kilométeres szakasz siófoki bevezető része igazán romantikus: a Sió sétányon jobbról a meredek partfal, balról a komótosan folyó csatorna vesz körül minket, fák és bokrok hajolnak az árnyas út fölé. Innen pedig kényelmes tekeréssel jutunk ki a városból a Sió mentén.

Élmények minden mennyiségben

Zamárdi környékéről nemcsak a kilátás pompás és a kirándulóhelyek változatosak, de számos más remek élményben is részünk lehet a környéken. A Zamárdi Kalandpark egy igazi paradicsom, közepén egy Balatonra emlékeztető mesterséges tóval. A kisvasúttól a vízipisztollyal felszerelt vízi dodzsemen át a labirintusig itt mindent megtalálunk, ami a szórakozáshoz elengedhetetlen.

Ha a kalandpark helyett inkább olyan élményre vágyunk, ami nem felpörget, hanem inkább ellazít, akkor mindenképp látogassunk el a tavasz egyik legjobb programjára, a Kőröshegyi Tulipánszüretre. A Zamárditól mindössze 10 kilométerre fekvő virágmezőn garantált, hogy kikapcsolunk, nem is beszélve arról, hogy a gyönyörű tulipáncsokrok az otthonunkat is feldobják.

Kőröshegyen nemcsak a virágillatban veszhetünk el, de ne feledkezzünk meg arról sem, hogy itt találjuk Magyarország leghosszabb hídját, az 1872 méter hosszú kőröshegyi völgyhidat. A viadukton átkelni is élmény, hiszen csodás panoráma tárul elénk, de alulról is impozáns látvány. Nem is beszélve arról, hogy a tövében találjuk a Völgyhíd Konyha & Rét gasztroegységet, ahol finom péksütemények és kávék mellett pihenhetünk meg, de ebédre vagy vacsorára is beugorhatunk. Hamarosan pedig a rét is megtelik élettel, ahol függőágyakban ringatózhatunk, egy finom fagyival a kezünkben.

Nemcsak az átellenes északi part felé, de Somogy belsejébe is érdemes Zamárdiból elkalandozni. A közelben található Szólád egészen különleges élményeket tartogat, főleg, ha az alkony óráiban érkezünk, ugyanis a mágikus Nezde szoborpark a lemenő nap fényében varázslatos látványt nyújt.

Programok a kempingben

A Mirabella Camping április 15-én nyitja meg kapuit, ahol nemcsak sátor- és lakókocsihelyek, de csinos, saját kis terasszal ellátott mobil házak is várnak ránk. Az áprilisi előszezon hűvös estéi szaunaszenánszokkal indulnak, majd igazi húsvéti programkavalkádban lehet részünk. Ha nincs kedvünk kimozdulni, az is érthető, ugyanis élménymedence, számos sportolási lehetőség, remek büfé, na meg a megunhatatlan Balaton-part kínál élményeket. Érdemes már most foglalni, ugyanis egyre fogynak a helyek…

Ez a cikk a Mirabella Campinggel együttműködésben készült.