A bakancslisták és a különleges, rejtett zugok mozgatták meg idén a leginkább a We Love Balaton olvasóinak fantáziáját. Íme a kedvenceitek!

1. Öt gyönyörű lépcsősor a Balatonnál, amit bármikor megmásznánk

A Balatonnál változatos domborzattal találkozunk, úgyhogy nem ússzuk meg lépcsőzés nélkül. És ha már lépcsőket kellett vágni-építeni a dombokba és hegyekbe, akkor azokat sok helyen roppant vadregényesre és csinosra építették. Sokszor a természet is besegített, cserjék és fák borulnak a lépcsők fölé, így meseszerű, már-már fantasybe illő lépcsőfokokat járhatunk be.

2. Hatalmas tavak rejtőznek a Balaton-felvidék alatt

Helyi barlangkutatókkal sikerült beszélgetnünk ősszel, akik alaposan beavattak minket a föld alatt rejlő titkokba. Föld alatti tavak tekintetében Tapolca unikális hely, sehol az országban nem találni ennyi vizet ekkora barlangrendszerekben. A barlangászok rendszeresen ereszkednek le a felszín alá, hisz a feltérképezés olyan évtizedeket átölelő folyamat, aminek tán meg se érjük a végét.

3. Balatoni Bakancslista - 20 tipp, hogy mit csinálj nyáron

A bakancslistáink gyakran a legolvasottabb cikkeink között szoktak lenni, így volt ez a 2019-es nyári kiadással is. Ebben 20 pontban szedtük össze, milyen bort és hol érdemes inni, milyen halat és milyen strandbüfében érdemes enni, milyen vízi és szárazföldi sportokat jó űzni, merre éri meg bulizni, meditálni, sétálni.

4. Ebben az apró zsákfaluban ott van a Káli-medence minden romantikája – képgaléria

Akadnak a Balaton tágabb térségének egészen egyedülálló falvai, amik megőrizték a parasztromantikát, ahol csodásan felújított régi házak sorakoznak egymás mellett (sőt gondos önkormányzatok esetén a vadiúj házak is illeszkednek a falu képébe). Persze ennek ára van, sok ilyen falu üdülőközséggé válik, ahol a nagy öregek lassan kihalnak, beköltöző kevés van, a házakat nyaralónak építik át. Balatonhenye is ezt az utat járja, a Káli-medence peremén fekvő község varázslatosan szép, és üdítően nyugodt. Fotósunk egy napot ott töltött, hogy visszaadjon valamit ebből.

5. Bisztrót nyitott a panziós és a hentes is – 6 megújult gasztrohely az északi parton

Túljutott a Balaton a gasztroforradalom derekán, kialakult a helyi gasztronómia gerince, régiónként látszik, mely helyek a zászlóshajók. Változás azért van: helyek tűnnek el és jelennek meg váratlanul, és mindig nagyon érdekes látni, kinek sikerült gyökeret ereszteni az északi parton. Ami még érdekesebb - és titeket is felcsigázott -, hogy a meglévő helyek hogyan tudtak teljesen megújulni. A kenesei Pörctől a badacsonyörsi Folly Arborétumig megmutattuk hát, hol miként bővült a gasztronómiai repertoár.

6. Tíz borterasz az északi parton, ahol koccinthatunk a napsütésre

A tavasz legjobban várt nyitásai általában a borteraszokhoz kapcsolódnak. Fürdeni még nem lehet, ugyanakkor egy könnyed garbóban már ki lehet ülni a fűbe egy pohár előző évi rizlinggel. Örültetek is, amikor megosztottuk, Paloznaktól Köveskálig mely pincészetek kínálnak panorámában és tanninokban gazdag élményeket.

7. Ahova nem a szemed visz, hanem a kalandvágy - 10+1 rejtett hely őszre

Ősszel is írtunk bakancslistát, de a rejtett zugok jobban érdekeltek titeket, így a 10+1 rejtett helyet tartalmazó cikkünkre sokan kattintottatok. Eldugott, nem szem előtt lévő, nem turisták által ostromolt, de nagyon értékes helyeket mutattunk e cikkben: tavat, romot, emlékházat, kápolnát, templomot, szobrot, malmot és még egy szuper aktivitást is.

8. Az ország legszebb helyén dolgozom, de a strandra nem jutok le

Idén kicsit ráálltunk a Balaton sok kritikát kapó részére, a közlekedésreMenekülőutakat mutattunk és kompkapitánnyal beszélgettünk, és hála a MÁV-nak feljutottunk az északi part nélkülözhetetlen kellékére, a Piroska becenevű Bzmot típusú motorkocsira. Keserű Attila masinisztával Tapolcáról zötyögtünk el Keszthelyig, és nagyon érdekes dolgokat tudtunk meg a kedvenc szakaszától a hülyeségeket a vonaton szállító turistákig.

9. Balatoni Bakancslista - 22 tipp, hogy mit csinálj tavasszal

Kemény tél volt a Balatonnál januárban, koppanó mínuszok és sok hó jellemezte az évszakot, aztán februárra eltűnt mindez, márciusban pedig már abszolút tavasz volt. A várva várt kikelet mindig megmozgatja az embereket, hogy végre újra lemenjenek az ébredő Balatonra, de nem árt egy kis bátorítás, pár ötlet, ebben pedig évek óta igyekszünk az élen járni. Évszakonként összeállítunk bakancslistákat, amikben leírjuk, mi miket csinálnánk nagyon szívesen a tónál. Tavasszal is megosztottuk, hol érdemes megszállni, hol érdemes enni-inni, mit érdemes mozogni és kulturálódni.

10. Bisztró, borbár, borászat – Ismét megnyitott Badacsony ikonikus épülete

Az épületen ugyan nem látszik a sok átépítés miatt, de a Hableány esetében bizony egy évszázados múltú vendéglátóhelyről van szó. Ennek is betudható, hogy olvasóink nagy figyelmet fordítottak rá, amikor végre (már másodszor az előd, Kishableány után) ünnepélyesen átadták. A Hableány a badacsonyi Laposa-birodalom ékköve lett, ahol minőségi ételeket és borokat szolgálnak fel, de beleláthatunk a borfeldolgozásba is.