28 pincészet palackozhat idén Balatonbor címkével olaszrizlinget. A sajtótájékoztatón az összefogás fontosságáról és a minőség szigorú ellenőrzéséről beszéltek. Az idei nyár nagy újdonsága a Balatonbor ízben készülő fagyi lehet.

Arról már írtunk, hogy idén az eddigi éveknél több, 28 pincészet felelt meg a Balatoni KÖR és a Rizling Generáció Egyesület által kiírt kritériumoknak az BalatonBor origó kóstolón. A BalatonBor márka népszerűségét mutatja az is, hogy a tavalyi borok esetében meg kellett duplázni a palackok számát a hatalmas érdeklődés miatt. Az április 26-i premieren felfedték az idén BalatonBort palackozó 28 pincészetet.

A budapesti sajtótájékoztatón a Manna Cafe Lounge-ban Szalay-Bobrovniczky Alexandra, főpolgármester-helyettes arról beszélt, hogy milyen fontosnak tartja a Balaton, mint brand kialakítását és színvonalának megőrzését. Kardos Gábor, a Balatoni KÖR szóvivője szintén a név fontosságát emelte ki, a Rizling Generáció képviseletében Dobosi Győző pedig az egységes stílus kialakításának fontossága mellett az európai versenyképességet hozta szóba beszédében. Laposa Bence, a Balatoni KÖR elnöke a kiváló 2017-es évjáratról szólt pár szót, és kiemelte, hogy mennyire örülnek annak, hogy egyre nő a BalatonBorra mintát leadó borászatok száma. 

Felszólalt még Fiáth Attila nemzetközi borakadémikus, aki az új, origó-rendszerről beszélt, amivel kiválasztották a BalatonBor címkére érdemes borokat. Az előző években független zsűri pontozta egy 100-as skálán a beküldött mintákat, idén viszont a borászok döntöttek, vakkóstolás után.

A sajtótájékoztatón először láthattuk a kész KóstoldKörbe a Balaton térképét, ami a Balatoni KÖR újdonsága. A kiadvány a legszínvonalasabb és leglelkesebb balatoni vendéglátósokat tömöríti, akik rövid leírással és nyitvatartással szerepelnek rajta.

A kóstoláson részt vett a balatonfüredi Bergmann Cukrászda is, az új, BalatonBor inspirálta olaszrizling-fagylalttal is. A könnyed, különleges ízű édesség a tervek szerint a cukrászdában már a nyáron forgalomba kerül.

Villány és Eger is közös borral készül

A BalatonBor címkével ellátott olaszrizlingek minden bizonnyal az ország kedvencei közé fognak tartozni, de a következő pár évben több magyar közösségi márkával is találkozhatunk majd: idén először a villányi borvidék 11 borászata palackozhatta RedY márkajelzéssel vörösborát, és az EgerBor együttműködés is folyamatban van. A három vidék képviselői pedig májusban ülnek össze, hogy az együttműködési lehetőségekről beszéljenek.

A BalatonBor több, mint egy mutatós címke: a minőségi garancia mellett a balatoni borászok és a balatoni kultúra védelmét is biztosítja. A balatoni szőlők megújítását, a borok számára stabil hazai és külföldi piacok kiépítését, a tó körüli termőterületek megnövelését tűzték ki hosszú távú célként. A megszólaló borászok kivétel nélkül arról számoltak be, hogy milyen jó dolog valahová tartozni, egy közösségként működni, egymásnak segítséget nyújtani.