26 találat

Szatócsboltból varázslatos vinotéka – Megnéztük a Sellyei család kézműves borászatát

2023. október 13., 15:53

Meglátogattuk a Sellyei család kézműves borászatát Nemesgulácson, ahol nemcsak kiváló borokat kóstolhatunk, hanem annál sokkal többet kapunk: barátságos, szívvel-lélekkel teli vendéglátást.

Ahol a tanúhegyek panorámáját kapjuk a pince kincsei mellé – A balatonlellei Pócz Pincészetben jártunk

2023. szeptember 18., 13:48

A Pócz Pincészet egy igazi rejtett gyöngyszem, ahol tanúi lehetünk a magyaros és a mediterrán ízek randevújának, és a kétemeletnyi mélységben kialakított pincébe is leereszkedhetünk.

Ahol mandulafák között élheted át a balatoni mediterránt – A balatonszőlősi Casa Christa birtokon jártunk

2023. augusztus 25., 14:24

A balatonszőlősi Casa Christa öthektáros, hangulatos szálláshelyeket kínáló birtok, amelynek étterme elnyerte a kiváló ár-érték arányú éttermeknek járó Bib Gourmand-jelölést a Michelin-kalauztól.

Kreatív konyha a családi szőlőbirtokon – Megnéztük a Dobosi 1721 éttermet

2023. február 16., 11:22

Szőlők között, a part nyüzsgésétől távol kapcsolódhatunk ki, hogy a borokra, az ízekre és a feltöltődésre koncentráljunk.

A fürdőmester itt inná a cseh söröket – Megnéztük a vöröstói Szeszélyes Nyár Bisztrót

2022. december 13., 12:40

Kulthelygyanús kocsma és leendő fürdőház nyílt a Nagyvázsony melletti kis faluban. Kávézni, cseh sört és hozzá cseh sörkorcsolyát fogyasztani vagy közösségi életet élni egyaránt érdemes betérni ide.

Évszázados pincék, ikonikus borok – 10 dolog, amit lehet, hogy nem tudtál a Gasztrohegyről

2022. október 28., 19:29

Összegyűjtöttünk néhány érdekességet, ikonikus épületek, borászdinasztiák és kuriózumnak számító borok nyomába eredünk, és időutazást teszünk a település múltjába is.

„Ide szőlőbirtok kell!” És lett is – A csopaki Petrányi Pince születésnapján jártunk

2022. október 20., 13:05

A Csopak Szitahegyén fekvő Petrányi Pince és Borterasz tavaly 20. életévébe lépett, a 2021-ben – a Covid miatt – elmaradt születésnapot idén, a 20+1. évben pótoltuk.

Ilyen egy klasszikus szerelemprojekt – Kedvenc Kávézó és Delikát Tihany

2021. augusztus 27., 13:29

Egyszerre specialty kávézó, delikátbolt és borlelőhely a Tihany főutcáján, egy csendes kis udvarban található üzlet. Közel van a nyüzsgéshez, mégis a legjobb hely egy kis lelassulásra.

„Mindenki halazni és fröccsözni járt ide” – Újjáéledt a gyenesi borház, megnyitott a Kóstolom

2021. augusztus 9., 16:42

A budapesti székhelyű boros csapat néhány hete Gyenesdiáson nyitotta meg új egységét, a település egyik ikonikus épületében, a mindenkori helyi borházban.

Pöttöm kávézó, tapas-bár, újraéledt csárda: Gyöngyszemeket ástunk ki Balatonfüreden

2020. augusztus 27., 10:38

Olyan éttermeket, bisztrókat, bárokat, kávézókat szedtünk össze, amik vagy vadiújak, vagy a mi radarunkat csak most érték el, de ildomos őket bemutatni.

Ha kérdéses, hogy hol borozz, itt egy jó ötlet: Nyitó hétvége a Domaine Edeggerben

2020. június 25., 09:04

Az Edegger borászat Badacsony központjában, a népszerű biciklis és sétáló útvonalon, a Római úton található, boraik 2015 óta BIO minősítéssel rendelkeznek.

Akit a Csobánc hazahívott: Janosh von Beőthy, a vulkanikus borok szerelmese

2020. június 11., 11:40

Egy kalandos életút, világhírű séfek titkai és Michelin-csillagos éttermekben kínált borok – sztorik a Csobánc legszebb kilátással rendelkező pincészetének tulajdonosától.

Sütik, amik a mennybe visznek: megújult az Apátsági Rege Cukrászda

2018. augusztus 28., 11:19

A Bencés tortába furmintos barack chutney, a fagylaltkehelybe bencés levendulás likőr kerül, és ez egy olyan cukrászda, ahol libacombot és gulyást is felszolgálnak.

„Nagyon jó érzés, hogy végre le tudom ültetni az embereket

2018. június 26., 11:02

„Nagyon jó érzés, hogy végre le tudom ültetni az embereket" - megnyílt a Pörc Bisztró

A tulajdonos, Kocsis Jenő bátran állt bele az új projektbe: tudta, hogy óriási az igény egy melegkonyhás helyre, ahol az oldalasok a vendégek előtt készülnek el.

Hagyomány és evolúció: Csopakon új szelek fújnak

2018. május 30., 16:02

Helyi alapanyagok felhasználása, elfeledett hagyományok újjáélesztése, közérthető magyar konyha - egyre több csopaki étterem erre törekszik.

Feljössz, és egy pillanatra bennakad a lélegzeted, ahogy körbenézel

2018. május 22., 19:37

Badacsony környékének egyik slágerterasza lehet a Csendes Dűlő Szőlőbirtok új vendégfogadó része. Olyan hely ez, ahol a kilátásról csak a borok vonhatják el a figyelmet.

Ez sokkal többről szól, mint a panoráma – Csopak és Paloznak legjobb helyei

2017. augusztus 2., 18:32

Bejártuk Csopak és Paloznak hegyoldalait, hogy megtudjuk, mit nem szabad kihagyni a környéken.

A Quimby-t színházban, a strandot kiállításon találjátok – programajánló (10. 29.–11. 01.)

2015. október 29., 20:29

Közben Budapest félig Balatonra költözik: jön a Dumaszínház Lellére, a Random Trip pedig Veszprémbe.

Tökös hónap következik a Balatonon – októberi programajánló

2015. október 2., 14:46

Itt az október, mi pedig erre a hónapra is változatos balatoni programokat ajánlunk.

Megnyílt a Szászi Birtok étterme, a Viridárium

2015. július 30., 17:25

Valami kísérletezésektől sem mentes új iránypróbálgatás zajlik most a hegymagasi Szászi-étteremben, ami nagyon beleillik az újragondolt, 2.0-s balatoni gasztro vonalba.

Ki kicsoda a Káli-medencében - Kis Káli Határozó

2015. július 29., 18:02

Kicsit lazán kezelve a földrajzi határokat, összeszedtük a Káli régió 25 legjobb helyét, ahol szerintünk megtaláljátok azt a bizonyos szubjektív romantikát.

A szálloda, ahol megállt az idő - Gombás Kúria

2014. szeptember 10., 02:00

Felüdülés megérkezni a Gombás Kúriába, ahol a nyüzsgő, gyorsan fejlődő Balatonfüred tempójával ellentétben, szinte megállt az idő.

Akik hisznek a kishegyi pezsgésben - Garamvári Szőlőbirtok

2014. augusztus 29., 02:00

A kishegyi Garamvári Szőlőbirtok sokaknak izgatja a fantáziáját, ezért mi is meglátogattuk őket.

Kis falu nagyszerű borászokkal - Hegymagas titkai

2014. július 30., 02:00

A Szigligettől öt perces kocsiútra lévő Hegymagas éppen annyira esik ki a zsúfolt balatoni települések sorából, hogy a mai napig érintetlen természeti környezettel bíró táj tudott maradni.

Kenuzás, bivalyok, csopaki jazz - húsvéti programajánló

2014. április 17., 02:00

Kenuzással, bivalyokkal, lovagi próbákkal és föld alatti csónakázással is lehet húsvétolni a Balatonnál. Nem beszélve a maratoni futásról és az étcsoki kehelyben felszolgált borról. Programok a húsvéti hétvégére.