A Beach Boys külföldi éttermeket is megjárt csapata májusban nyitott egy helyet a keszthelyi Városi Strandon, a napokban pedig a belvárosi bázisukat, a Beach Boys Downtownt is felavatták. A vendégek kedvenc grillételei mellett trükkösen tálalt klasszikusokat és izgalmas koktélokat is kínálnak az új éttermükben, amit a nyitás másnapján meg is néztünk.
UPDATE: Az étterem 2022 decemberében bizonytalan időre bezárt.
A legtöbb
strandon működő étterem a hidegebb napok beköszöntével bezár, a
törzsvendégeknek pedig sokszor több mint fél évet kell várniuk a nyitásra. Ez
alól kivételt jelentenek azok a helyek, amelyek téliesítik a vendéglátóhelyet,
mint például a fövenyesi Kalóz, illetve azok, amelyek rendelkeznek egy téli
bázissal is. A Beach Boys most már ezek közé tartozik: Keszthely szívébe, egy
korábban is étteremként működő helyiségbe költöztek.
Az ismerős, naplementés életérzést idéző Beach Boys-logó láttán tudjuk, hogy jó helyen járunk, igaz, a szörfös-naplementés hátteret egy felhőkarcolót ábrázoló rajz váltotta fel. Bent a fekete, a fehér és a piros színek uralkodnak: az asztalokon piros-fehér kockás terítő, a falakon fekete és fehér csempe és
színben hozzájuk illő plakátok, a hatvanas-hetvenes évekbeli amerikai grillbárhangulatra
pedig egy neon Coca-Cola felirat erősít rá.
Ezt a csupaszon hagyott téglafalak és a sok zöld növény ellensúlyozza, az eredmény pedig egy barátságos belső tér, ahol azonnal otthon érezzük magunkat. Az előző napi, funkypartival
egybekötött nyitóbulinak most, kora délután már semmi nyoma nincs, minden
és mindenki a helyén, a csapat már a vacsorára készül.
A kb. 50 főt befogadó étterem belső terein nem változtattak semmit, minden így volt, amikor beköltöztek, meséli Rusu Antonio Lorenzo séf, aki Máthé Rubennel együtt alapította meg a Beach Boys grilléttermet. A csapat tagja Lorenzo barátnője, Vivien, illetve Ignéczi Marcell társalapító is. A parti éttermüket még a nyáron látogattuk meg – a tesztünket itt olvashatjátok.
Az már nyáron is látszott, hogy a vendégek szívesen ülnek be hozzájuk vacsorázni, annak ellenére, hogy egy raklapbútoros, parti vendéglátóhelyet vittek. „Meglepő volt számunkra is, amikor beszaladt az első asztalfoglalás 8-10 főre” – idézi fel a nyarat Lorenzo.
"Már júniusban eldöntöttük, hogy a nyár végével sem hagyjuk abba a grillezést, hanem folytatjuk egy belvárosi helyen. Nagyon hálásak vagyunk a felkínált lehetőségért"
"Már júniusban eldöntöttük, hogy a nyár végével sem hagyjuk abba a grillezést, hanem folytatjuk egy belvárosi helyen. Nagyon hálásak vagyunk a felkínált lehetőségért"
– teszi hozzá.
A barbecue-tól a kacsamájbonbonig
Természetesen ide is hozták a strandon található grillház legnépszerűbb fogásait, a burgereket és a négysajtos puliszkával tálalt BBQ-oldalast, de az étlapon (három előétel, három leves, hat főétel, három desszert) már nem csak street food jellegű ételek szerepelnek. Klasszikusokat is készítenek, de nem klasszikus tálalásban, és még nagyobb hangsúlyt fektetnek a koktélkínálatra.
A Beach Boys Downtown étlapján visszaköszönnek a séfnek a fine dining világában szerzett tapasztalatai is – a különleges tálalás és a nem szokványos alapanyagok formájában. Lorenzo ugyanis nemcsak a street food területén mozog otthonosan, hanem a prémium-vendéglátásban is, két Michelin-csillagos étteremben is dolgozott már. A címkéknek egyébként nincs értelme, a hely gasztrofilozófiáját az étlapon is feltüntetett, Paul Bocuse-től, az elmúlt évtizedek egyik leghíresebb és legnagyobb hatású szakácsától származó idézet foglalja össze:
„Nincs hagyományos és modern konyha. Csak jó van, meg rossz.”
Az étlap évszakonként kétszer frissül majd, ezenkívül lesz egy egy előételt, egy levest, egy főételt és desszertet tartalmazó, táblára felírt séfajánlat. A hétköznapokon több fix fogásból összeállítható ebédmenüt is készítenek.
A tatár bifsztek – friss zöldségek, fűszervaj, fürjtojás, pirítós (4500 Ft) tálalása már jelzi, hogy itt a klasszikus fogások is tartalmaznak valamilyen meglepetést. Már a nyitónapon kiderült, hogy a vendégek számára igazi wow-élmény, amikor egy klasszikusra számítanak, és egy egészen különleges tálalásban kapják a sokféle színben pompázó fogást, meséli a séf. A Beach Boys-féle tatár bifszteket koktélparadicsommal, fürjtojással, lila hagyma helyett céklalével marinált gyöngyhagymával tálalják. A kóstolás egyszerre több érzékszervre ható játék.
A kacsamáj sem a megszokott formában érkezik. Egy bonbonról van szó (3900 Ft), amit pirított kesudióbundában, fűszerezve, hűtve, madársalátával, erdei gyümölcsökkel, kaláccsal és többféle coulis-val (gyümölcsalapú szósszal) tálalnak.
A levesek közül az Újházi-tyúkhúsleves (1800 Ft) hozza a hagyományos megközelítést, a marhagulyást (2500 Ft) olyan sűrűre készítik, hogy megálljon benne a kanál, az eperkrémlevest (2300 Ft) pedig bazsalikommal és „túrógombóccal” – pankomorzsával leszórt túrókrémbetéttel – adják.
A főételek
közül a csirkepaprikás (4100 Ft) képviseli a klasszikus vonalat, a
barbecue-fanok pedig kérhetik a már ikonikus BBQ-sertésoldalast (3900 Ft), a várvölgyi Farm54-ről származó, angus marhahúspogácsával
készülő burgert (3500 Ft) és a kacsaburgert (3900 Ft), amelyet Lorenzóék saját
levendulás málnalekvárukkal adnak. Mivel nyáron alaposan feltérképeztük a
grillkínálatot, most a kacsaburgert kóstoltuk meg. Omlós, szaftos, és (ahogy a
Beach Boysnál „hagyomány”) nem fűszerezik túl a húsokat.
A burgerkínálat bővülni fog, lesz szarvas- és lazacburgerük is, és tervezik, hogy nápolyi pizzát is készítenek majd.
A desszertek közül a panna cottát (1800 Ft) választottuk, amit egy borospohárban, gyümölcsökkel „tálalnak”. Az íze is nagyon rendben volt, nem csak a megjelenése.
Vattacukor és füst a pohárban
Az itallapról már a koktélok felelőse, Vivien mesél. Készülnek kifejezetten az ételekkel harmonizáló italok, mint például az epres-bazsalikomos limonádé, amit az eperkrémlevessel együtt is érdemes kérni, de Vivien állított össze gin-tonik-variációkat, és a klasszikusok mellett saját koktélokat is készít. Ilyen a hihetetlenül kék színű Downtown Sky is, amihez egy babakék vattacukor is jár, vagy a pirosban játszó, édes Downtown Sunrise. Nem saját recept, de már az első este nagyon népszerű volt a füstben úszó Dirty Bloody Mary („Készítsd a kamerád, ez megy ki storyba!") is.