56 találat

Bulinegyedből romhalmaz – Így néz ki most az egykori görög falu

március 1., 09:35

Az egykori komplexumnak ma már csak a romjai láthatók a 71-es úttól északra található dombon. Fotósunk megörökítette a szellemfalu utolsó pillanatait.

Fonyódot már a 19. századi gerillafürdőzők is imádták

2023. december 7., 14:50

A partszakasz adottságait egy itt kiránduló társaság fedezte fel, így idővel Fonyód és Bélatelep lett a jómódú nyaralók egyik bázisa a partszakaszon.

Egykor vad bulik helyszíne volt, ma pusztuló szellemváros – Képgalériával búcsúzunk a füredi görög falutól

2023. október 3., 10:29

A görög stílusú komplexum adott már helyet üzleteknek, szálláshelyeknek, korzónak is, majd bulinegyeddé vált, mielőtt szellemfaluvá változott. A lebontásra ítélt görög falu története.

Rejtett kincsre bukkantunk a Káli-medencében – Kőkút Kert Vendéglő

2023. május 4., 15:19

A Kőkút Kert Vendéglőbe a finom illatok és a terasz látványa csalogatott be minket egy gyors ebédre, de a fantasztikus fogások és a házigazdák vendégszeretete végül egész délutánra marasztalta minket.

Az Úttörővasút, ami egykor a veszprémi vidámparkig vitt

2023. április 20., 12:46

A 1960-as években megépült kisvasút, ami az egykori Vidám Parkot és a Kittenberger Kálmán Vadasparkot kötötte össze, csak bő egy évtizedig közlekedett, mégis fontos része lett a város történetének.

Párizsból hazakerült gyűjteményből nyílik új kiállítóhely Balatonfüreden

2023. április 19., 13:26

Az április 22-én nyíló MOdern MŰtár Szöllősi-Nagy András hidrológus professzor és Nemes Judit festőművész házaspár képzőművészeti és fotográfiai gyűjteményének ad otthont.

Karneválok, vadak, vulkántúrák – 20 februári balatoni program

2023. február 2., 00:00

Az első melengető tavaszi napsugarakra még várni kell, de a Balatonon már most tavaszi energiák pezsegnek.

Az elvándorolt pincekulcs – A Pláne Badacsony csapata viszi tovább a Somlói Borok Boltját

2022. november 22., 09:00

Egy olyan közösségi helyet szeretne kialakítani a Pláne csapata Somlón, mint amilyet sikerült Badacsonyban.

„Visszaúsztak” az aranyhalak Tapolca legendás lépcsőjére – Fotókon a megújult Halas Lépcső

2022. szeptember 30., 14:09

Varjas Judit (Varjas Art) újrafestette 2016-ban készült alkotását, a tapolcai Halas Lépcsőt.

Átadták az új kerékpárosközpontot Balatonfüreden – Mutatjuk, mit ad a BalatonBike365 Port

2022. szeptember 12., 11:40

A kerékpárkölcsönzőtől a szervizen át egy bringás kávézó is helyet kapott a balatonfüredi BalatonBike365 Portban.

Az Együtt kezdtük forgatási helyszíneire felfűzött biciklitúrát szerveznek a Balaton-felvidéken

2022. augusztus 31., 14:51

Vacsorával és borkóstolóval egybekötött tematikus biciklitúrát szervez a BalatonBike365. A témát a nyáron megjelent Együtt kezdtük című film adja, mely zömében a Balaton-felvidéken forgott.

Csodás tájak, kalandos vitorlázás – Így zajlott az Együtt kezdtük balatoni forgatása

2022. augusztus 12., 00:00

A forgatás ideje alatt egy teljes hónapot a Balatonon töltött a stáb, legújabb ​werkfilmjükben mesélnek élményeikről.

Egykor százak munkahelye, ma filmesek kedvelt forgatási helyszíne – Bejártuk az Inotai Hőerőművet

2022. augusztus 10., 13:41

Egy másik kor munkásainak világába, mikrokörnyezetébe pillanthattunk be, miközben az egyre pusztuló berendezések és a hatalmas terek között el is vesztünk egy kicsit.

„Meg szeretnénk mutatni az egész világnak, hogy a Balaton több mint egy frankó nyári nyaralóhely”

2022. augusztus 8., 14:52

A balatonfüredi TEDxBalatonon a régióból érkező előadók – közösségszervezők és szakemberek – rövid, izgalmas és inspiratív történeteket osztanak meg a közönséggel. A szervezőkkel beszélgettünk.

Új, Balatonnál játszódó filmmel lehet teljes a kertmoziélmény – Az Együtt kezdtük augusztusi vetítései

2022. augusztus 5., 11:45

Mutatjuk, hol tudjátok megnézni a legújabb, zömében Balatonnál játszódó filmet, ha egy könnyed, nyáresti programmal egészítenétek ki a nyaralást.

A titokzatos borfajta, amely meghódítja Badacsonyt – Ízbankot kapott a kéknyelű

2022. április 29., 09:41

A jövő borászainak készülő ízbankba a legjobb ízélményt adó kéknyelűborok kerültek. Aki pedig jobban is megismerné ezt a különleges fajtát, május 14-én, a IV. Kéknyelű Piknik sétálókóstolón megteheti.

Végigettük a fél világot, és közben el sem hagytuk Badacsonyt – Ilyen volt az októberi Gasztrohegy

2021. október 20., 15:25

A Világok konyhája tematikájú hétvégén 9 étterem fogásait kóstolhattuk végig, miközben kulináris értelemben beutaztuk a fél világot.

Semmi észjátszás, csak a vagány szmóker – A balatonfüredi Manufaktúrában jártunk

2021. július 30., 13:37

A barbecue-teraszt három séf és barát, Kállai Csaba, Szőllősi Imre és Putz Lajos nyitotta meg Balatonfüreden, mert úgy gondolták, hiányzik a városból egy szmókeres street foodot kínáló hely.

„Jó visszaigazolás, amikor a szomszéd elkezdi követni a munkánkat” – Interjú Ujvári Vivien borásszal

2021. április 29., 10:47

Könnyűipari mérnöki diplomát szerzett, majd beutazta a fél világot Ujvári Vivien, végül mégis a hazai bortermelésnél kötött ki. Balatoni családi pincészetük kiemelt ügy számára. Interjú!

Heti híradó: Átadták az M76-os gyorsforgalmi szakaszt, fogynak a balatoni parti sétányok

2020. október 26., 15:22

Felpörögtek a közlekedési ügyek a Balatonon az elmúlt napokban, heti híradónkban a legfontosabb infókról, történésekről szerezhettek tudomást.

A Gömbkilátó lett az év kilátója

2020. október 21., 17:10

Balatonboglár jelképe, a Xantus János Gömbkilátó nyerte meg az először meghirdetett év kilátója szavazást.

Dízelpöfögés a Nagy-Berek mélyére – 70 éves a fenyvesi kisvasút

2020. szeptember 8., 14:40

Hét évtizede rója a korrodált, majd renovált síneket a fenyvesi kisvasút, aminek emlékére pici, járványkompatibilis konferenciát rendeztek Balatonfenyvesen, mi pedig mentünk egy kört a vonattal.

„Az én olvasatomban a Művészetek Völgye nem koncertfesztivál” – Interjú Márta Istvánnal

2020. augusztus 21., 12:11

Márta István, a Művészetek Völgye alapítója a most nyíló „Kapolcstól a Völgyig” kiállításról, a kezdetekről, hullámvölgyekről és felemelő pillanatokról mesélt. A fesztiválok jövője is szóba került.

Ennél speckóbb strandbüfét alig találsz a déli parton – Spéci Hotdog & Krumpli

2020. augusztus 7., 14:37

A legnagyobb főszezoni őrülettornádó közepén totálisan egyszerű streetfoodokból is olyat tesznek le eléd az asztalra, hogy nem lehet okot panaszra. A strandételverseny Év Felfedezettjénél jártunk.

Szinte rajt-cél győzelemet aratott az RSM2 az 52. Kékszalagon

2020. július 31., 10:27

Vándor Róbert és büszke csapata óriási előnnyel, 3/4 órás fórral szakította át a képzeletbeli füredi célszalagot.