Így főznek, sütnek, füstölnek a balatoni séfek – Képgaléria

Amikor egy-egy helyet kipróbálunk, és van rá lehetőség, szeretünk benézni a kulisszák mögé. Ezekből a fotókból készítettünk egy válogatást.

Egy verhetetlen páros: A téli Balaton és az elegáns vörösborok

A nyolc éve elkezdett hagyomány, a közösen gondolkodás, együtt kóstolás végre folytatódott. Telt ház, Balaton, csodás borok, remek hangulat – így láttuk mi az idei Vörös Balaton rendezvényt.

Gasztró

A fürdőmester itt inná a cseh söröket – Megnéztük a vöröstói Szeszélyes Nyár Bisztrót

Kulthelygyanús kocsma és leendő fürdőház nyílt a Nagyvázsony melletti kis faluban. Kávézni, cseh sört és hozzá cseh sörkorcsolyát fogyasztani vagy közösségi életet élni egyaránt érdemes betérni ide.

Balatoni borász lett az Év Bortermelője

Figula Mihály, a Balatonfüred-Csopaki borvidéken működő Figula Pincészet főborásza kapta meg a Magyar Bor Akadémia (MBA) elismerését.

7 vérbeli balatoni bort ajánlunk az ünnepekre

Hagyományos, illetve modern fogásokhoz ajánlunk nektek borokat. Egy palack nyarat idéző balatoni bor persze ajándéknak sem utolsó!

Lenyűgöző bisztrókonyha a 200 éves présházban: A Tihanyi Vinariusban jártunk

A műemléképületben kialakított étterem konyhája az elmúlt hetekben megkapta az ajánlott helyeknek járó „Tányér” jelölést a Michelin-kalauztól.

Gasztró

„Nagyon bízom benne, hogy egy-két éven belül megjelennek a csillagos helyek a Balatonnál” – Csapody Balázzsal beszélgettünk

Az étterem a 30. születésnapjával egy időben a Bib Gourmand minősítést is megkapta a Michelin-kalauztól. Ennek kapcsán beszélgettünk Csapody Balázzsal, az étterem tulajdonosával.

Gasztró Szállás

Ezek a legjobb kutyabarát helyek 2022-ben a Balatonnál

Balatoni étterem, cukrászda és szálláshely is szerepel a legjobbak között.

Végleg bezár a tihanyi Malackrumpli Bisztró

Nem sokkal a tulajdonos, Járosi Tamás elvesztése után a Malackrumpli Bisztrótól is búcsúznunk kell.

Balatongyöröki bejgli lett 2022 ínyence az Év Bejglije versenyen

A balatongyöröki Promenád Kávéház nyerte az Év Bejglije 2022. verseny ínyenc kategóriáját.

Dupla aranyérmet szerzett Berlinben a Balaton Gin

A csaknem három éve elérhető Balaton Gin dupla arany minősítést szerzett egy nemzetközi versenyen.

Ez nem csak Provence – A kapolcsi 84 Bisztróban jártunk

A Hazai Provence vendégházban található 84 Bisztró vezetését két éve az egykori Pura Vida csapata vette át, az étterem pedig a legjobb Balaton-felvidéki konyhák egyike lett.

Gasztró

Mutatjuk a Balatoni borrégió legújabb eredetvédett borait

A Balatoni borrégió legújabb eredetvédett jelölése a Nivegy-völgyre esett, ezért utánajártunk, hogy mit érdemes tudni az itteni borokról. A kezdeményezés motorja, Dobosi Győző mesélt nekünk.

15 Balaton környéki éttermet díjazott a Michelin-kalauz

A balatoni éttermek közül a Casa Christa, a Kistücsök, a Mór24 és a Sparhelt kapta meg a kiváló ár-érték arányú éttermeknek járó Bib Gourmand minősítést.

Gasztró

Klasszikus vidéki vendéglőből a környék egyik legjobb étterme – Megújult a várvölgyi Szent Domonkos Vendéglő

A technológia modernebb, az étlap szűkebb lett, a koncepció pedig az erdélyi magyar konyha hagyományaira és a helyi alapanyagokra épül.

Évszázados pincék, ikonikus borok – 10 dolog, amit lehet, hogy nem tudtál a Gasztrohegyről

Összegyűjtöttünk néhány érdekességet, ikonikus épületek, borászdinasztiák és kuriózumnak számító borok nyomába eredünk, és időutazást teszünk a település múltjába is.

Gasztró

„Ide szőlőbirtok kell!” És lett is – A csopaki Petrányi Pince születésnapján jártunk

A Csopak Szitahegyén fekvő Petrányi Pince és Borterasz tavaly 20. életévébe lépett, a 2021-ben – a Covid miatt – elmaradt születésnapot idén, a 20+1. évben pótoltuk.

Keszthely új éttermében nemcsak a grillek, hanem a koktélok is füstölnek – Megnyílt a Beach Boys Downtown

A Beach Boys felavatta Keszthely belvárosában található új bázisát, ahol a vendégek kedvenc grillételei mellett trükkösen tálalt klasszikusokat és izgalmas koktélokat is kínálnak.

Gasztró

Az idei utolsó balatoni fagyi nemes célt szolgál – Jótékonysági hétvégét tart a boglári Tejvirág Fagylaltozó

A Tejvirág Fagylaltozó az október 1–2. között érkező bevételét a Magyar Gyermekmentő Alapítvány számára ajánlja fel.

7 program a legújabb őszi fesztiválon, a Balaton Wine & Gourmet-n

A fesztivál ideje alatt a régió legjobb éttermei és borászatai gyűlnek össze, hogy közönségprogramokon, workshopokon és mesterkurzusokon keresztül ismerhessük meg őket még jobban.

Gasztró

Ősszel is a strandon – Olasz, klasszikus és vegán ételekkel vár a zamárdi Pizza Pazza

Itt a család vagy a baráti társaságok minden tagja tud választani: fatüzelésű kemencében sült pizzák, olasz tészták, klasszikusok, ázsiai és vegán ételek is szerepelnek az étlapon.

Gin-tonikok és rumok bázisa – Megnéztük a badacsonyi Patent Bed & Bart

Az egész évben nyitva tartó, igényes bár és szálláshely, a badacsonyi Patent Bed & Bar megér egy kitérőt.

Gasztró

A murcitól a süllőig mindent megkóstolhatunk – 10 kihagyhatatlan őszi gasztrofesztivál

Sok borászat és település ünnepli a szüretet, majd eljön a murcifesztiválok ideje. Több év kihagyás után újra megrendezik a halas fesztiválokat is.